Keresés ebben a blogban

2015. március 22., vasárnap

Moziban jártam: A lázadó

Még régen nagy szó volt, ha egy könyvet megfilmesítettek, ma már az a ritka ha nem. Így sajnos nem kijelenthető, hogy idén ez volt az a könyvadaptáció amit mindenki várt, mivel hogy lement már a Szürke is és még az Éhezők viadala befejező rész is jön. Ettől függetlenül szerintem a top 5 idén várt filmadaptációban megtalálható:)

Nem is volt kérdéses szerintem az első rész sikerén felbuzdulva a második rész leforgatása, amire mint már megszokhattuk egy évet kellet várnunk. 

Jó pár hete már a film körül fogott a világ könyves oldalakon... :)

2013-ban olvastam még a könyvet, amit 3 nap alatt fel is faltam, így engem az a sok változtatás ami a filmben volt annyira nem ütött szíven, mint másokat akik frissen olvasták.

Ahogy elkezdődött a film, picit hiányérzetem volt, hogy akkor már is a Barátságosoknál vagyunk, valami mint ha még lett volna előtte... ettől függetlenül szerintem jól  ábrázolták a barátságosok világát.

Rögtön bele is kell vágnom a változtatásokba, ami rögtön szembe tűnt, Tris és a fegyverek viszonya... nahh hát a könyvben ezen van a fő hangsúly, hogy utálja őket és nem is használja. Viszont ha más szemszögből nézem, hogy ez egy film, ami akció film is egyben akkor már azt kell mondanom, hogy jól állt neki a kemény csaj szerep.

A csoportnélkülieknél éreztem igazán azt, hogy itt azért sok minden hiányzik nekem... jó volt a látvány, a karakterek de valami olyan idegen volt.

Négyes anyukáját sem éreztem annyira fontos szereplőnek mint ami valójában...

Először furcsa volt, hogy Jeanine-t Kate Winslet alakítja, amit ebben a részben nagyon jól csinált, annyira hideg volt, mint amennyire a könyvben.

Ami a leginkább tetszett az az őszintéknél történt események, mind cselekményben, mind látványilag jól volt megcsinálva.

Bevallom amikor néztem a trailert nem igazán tudtam hová tenni, Trist amint repked valami házban... gondoltam én, hogy azt ott valami nagyon nem oda illő. De ahogy kivitelezték a dobozzal kapcsolatosan a dolgokat azt kell mondanom, jó megoldás volt. Szépen kerek volt ez így is és ezáltal nem is volt hiányérzetem.

Szerintem sokkal jobban sikerült mint az első rész, pedig mindig a könyv szokott jobb lenni nálam de most jobban élveztem a filmet mint a könyvet. 
Ami a leginkább tetszett, hogy nem volt annyi csöpögés és szenvedés mint a könyvben Tris és Négyes között. Amennyi a filmvásznon volt annyi bővel elég lett volna a könyvben is. 

Összességében nekem nagyon tetszett a film, már csak abban reménykedem, hogy az utolsó könyvet nem szedik ketté, mint ahogy már megszokottá vált...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése