Keresés ebben a blogban

2013. december 19., csütörtök

George R. R. Martin: Királyok csatája (A Tűz és Jég dala ciklus 2. kötet)


Alexandra kiadó 2008

Fordította: Pétersz Tamás

Oldalszám: 976

ISBN:  9789633708316 

A Tűz és Jég dala ciklus:
2. Királyok csatája

George R. R. Martin lebilincselő fantasyeposzának, A tűz és jég dalának második könyve, a Királyok csatája az uralkodóját vesztett Westeros birodalmában veszi fel a történet fonalát. Hat királyi ház száll síkra a trónért folyó küzdelemben. Az utódlásért vívott harc vérfertőzés és apagyilkosság, alkímia és merénylet díszletei között zajlik egy olyan földön, ahol a dicsőség árát vérben mérik.


Kezdjük egy negatívummal: hol vannak a térképeim???? Kérem szépen, ódákat zengettem az első résznél, hogy milyen jók a térképek, főleg, hogy én az a típus vagyok aki folyamatosan követi ott is a szálakat. Ki hol van, ki kivel hol harcol... nekem nagyon hiányzott:(

Az első 600 oldal úgy ment mint a karikacsapás, aztán valahogy lelassultam az olvasással. 

Nem az volt a gond, hogy ismertem nagyjából a történet alakulását, csak picit megcsömörlöttem a sok csata jelenettől. Volt amit nagyon izgalmasan éltem meg, de a nagy Királyvár elleni csatát nem. Ennek kellet volna pedig szerintem a legjobbnak lennie de mégsem így hatott rám.

Itt már igen érezhető különbségek voltak a sorozattal kapcsolatban, de még mindig nem mondanám, hogy nagy változások estek a történet alakulásában ezáltal.

Jobb a könyv ezt kijelenthetem, mivel sok pici apró mozzanattal olyan cselekmények okozati értékkel ruházódtak fel, ami a tv sorozatban annyira nem jött át.

Élveztem még mindig ezt a világot, szeretem Derest és a Falon túl töltött időket.

Az új vonalakkal Davos és Theon több szál indult útnak mint amennyi eddig volt. Davos részeit nem élveztem annyira, mivel nem szeretem a vörös nőt illetve Stannisért sem vagyok oda. Theon meg Theon, kis szerencsétlen, picit sajnáltam, de hát ilyen karakterre is szükség van. Ezzel szemben volt amikor meg nagyon gyűlöltem!!!

Robb igencsak keveset szerepelt ebben a részben amit szintén nem bánok, mert őt nem engedem a szívemhez közel!!! a jövő miatt… illetve nem is tett rám akkora hatást mint amekkorát vártam volna.

Sansa ez a hölgy egy igazi hölgy. Sok gyötrelmen megy keresztül, de ő olyan semleges számomra. Sajnálom ami vele történik és izgulok is érte, hogy mikor szabadul már ki onnan vagy mi lesz vele, de nem ezek a kedvenc fejezeteim.

Arya drágám amikor olvasom a te fejezeteidet, mindig egy kishúg jut rólad eszembe (pedig nincs tesóm). Még mindig egy ízig vérig amazon vagy, férfiakat megszégyenítő bátorsággal. A tetteit szerintem bőven felül emelkednek egy ennyi idős lányon. Nagyon szeretem őt!

Tyrion sajnálom még mindig nagy kedvenc vagy, attól függetlenül, hogy még mindig nem tudom eldönteni te a jókhoz vagy a rosszakhoz tartozol. Persze ebben a könyvben nehéz megmondani ki a jó és ki a rossz. Attól függ kinek melyik család a szimpatikusabb. Persze én Stark fan vagyok, de akkor is ő benne van az én kis szívembe. Nagyon remélem Shae-val minél előbb együtt lesznek rendesen, mert ez a pici embernek óriási szíve van és megérdemli, hogy szeressék őt. Bár nem tudom, hogy Shae tényleg szereti-e, és Martin bácsi csavarint-e majd itt nekem valamit, amitől ketté áll a hajam, de majd meglátjuk. Imádom a beszólásait, annyi arany köpése van, hogy elkezdtem őket kiírogatni.

Pár kedvenc:

,, Engem nem érdekel, kivel fekszel össze…habár nem éppen igazságos, hogy az egyik fivérnek széttárod a lábad, a másiknak pedig nem."
64 o.

,,Pokoli feladat lesz megkeresni a hozzájuk tartozó testeket – gondolta –, mégis meg kell tenni. Van bizonyosfajta tisztesség, amit még a háború kellős közepén is be kell tartani."
66 o.

,,– Ostobaság – sóhajtotta Tyrion. – Ha kitéped egy ember nyelvét, nem azt bizonyítod vele, hogy hazudott, csak a világ tudomására hozod, hogy félsz attól, amit mondana."
229 o.

,, Van ilyen ücsörgés, és van olyan – magyarázta Tyrion. – Mindegyikük arra vár, hogy a másik mozduljon, de az oroszlán mozdulatlan, ugrásra kész, a farka rezeg, míg az őzet a rettegés dermeszti meg, s a gyomra kocsonyás a félelemtől. Mindegy, merre indul, az oroszlán elkapja, és ezt ő is tudja." 319 o.

Catelyn: megígértem magamnak, hogy nem! Mivel tudom mi lesz… de vele kapcsolatban megtört a jég egy kicsikét. Tetszik a védelmező anya szerepe és a harcias nő szerep vegyülése, de picit furcsa is ő nekem. Amikor Bran és Rickon halálhírét megtudja, azokon az oldalakon nekem is vele együtt vérzett a szívem. Átéreztem minden fájdalmát és megszeretgettem volna őt, hogy nyugi, nem, nem így van, Martin bácsi nem ennyire kegyetlen…

Jon: Havas Jon…. hát ha hallanátok milyen hangsúllyal mondom eme szavakat:D:D Még mindig az ő harca számomra az egyik legizgalmasabb szál, és nagyon szeretem a falon túl töltötteni az időmet. Ygritte alig vártam már, hogy csatlakozzon a történetbe! Imádom a szeleburdi, picit idegesítő lányt illetve ahogy Jon-t osztja:)

Dany: kis drága teremtésem, aki a sárkányok anyja. Ő a másik kedvenc vonalam, mivel lövésem sincs, hogy ő mikor fog már koronáért harcba szállni és kik lesznek a szövetségesei. Egyenlőre még csak a szárnyait próbálgatja, de úgy érzem a következő részben már több is lesz itt.

A következő rész?? Huhh ott aztán már vár rám izgalom, mivel a tv sorozat csak a könyv felét dolgozta fel, így már nagyon várom, de picit megrettentem, hogy majdnem másfélszer akkora mint a második rész… biztos csak optikai csalódás:D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése