Keresés ebben a blogban

2012. november 26., hétfő

E. L. James: A sötét ötven árnyalata

Ulpius-ház 2012

Fordította: Tótisz András

Oldalszám: 570

ISBN: 9789632546377

Árnytrilógia 2 rész



A gyönyörű fiatal milliárdos, Christian Grey egyedi ízlésétől és sötét titkaitól elbátortalanodva Anastasia Steele kilép a kapcsolatból, és beindítja karrierjét a seattle-i könyvkiadónál. 
De a Christian iránt táplált vágy még mindig jelen van minden egyes ébredésénél, és amikor a férfi egy új megállapodást ajánl fel, Anastasia képtelen ellenállni. 
Újra lángra lobban perzselően érzéki viszonyuk, és Anastasia egyre többet tud meg sérült és megszállott „Ötven árnyalatának” szívszaggató múltjáról. 
Míg Christian belső démonaival harcol, Anastasiának szembe kell néznie a férfi korábbi partnerei iránt érzett dühével és féltékenységével, és meg kell hoznia élete legfontosabb döntését.


Azok közé tartozom akiknek az első rész tetszett a sok hibája ellenére is. De sajnos most nem tudok már elmenni ezek a hibák mellett.

A könyv nem szólt semmiről, csak sex, sex, sex és így szeretlek Christian úgy szeretlek. Több mint 100 oldalnyi vívódás Ana-val, hogy ő mennyire is szereti őt és igen neki férjhez kell mennie két hét után. Mert ők már annyira ismerik egymást, és övék a nagy szerelem.

Bármennyire is szeretnék egy pozitívumnál többet nem tudok kiemelni: picit izgultam akkor  amikor Leilával a dolgok már elfajultak, de ennyi, semmi több. Próbálta az írónő feldobni a könyvet eseményekkel, történésekkel, de nem igazán győzőt meg, mivel minden probléma 5 oldalon belül megoldódik és zsib-zsubsz jött a következő.

Eléggé abszurdnak találom, hogy az összes pártalan szereplő rögtön párt talál magának a Gray familiából.....

Ugyan azt a színvonalat kaptam mint az első részben, semmivel sem volt több ez a könyv mint az első, nem tudtam meg többet se Chrisitanról se Ana-ról.

Legnagyobb problémájuk, hogy ne a benti levelező rendszerről írjon neki Ana, hanem a telcsijéről.... folyamatos veszekedések, mivel Ana valamit mindig rosszul csinál Gray szerint, ezután Ana lelki depibe esik és ennyi....

Tényleg nem tudok mit mondani, mert a tömérdek sexen kívül nem maradt már meg semmi, csak arra emlékszem, hogy untam hogy állandóan egymásnak esnek.

Volti itt jótékonysági rendezvény, új munkahely, probléma a főnökkel, előreléptetés, régi szerető felbukkanása, Elena próbálkozásai, viták, reggelizés, főzés, evés minden mennyiségben, mert Ana-nak ennie kell!!!, hajókáztak picit, romantikáztak, ettek, és minden egyes történés előtt után vagy közben legalább egyszer sex-eltek. 

Még mindig volt szent basszanyú de már kevesebb és a fordítási hibákat elvétve találtam meg. 

Nagy örömömre szolgált, hogy Ana belső istennője a háttérbe vonult és csak néha lépett a színre.

Úgy gondolom, hogy mind a két szereplő nem normális, akár mennyire is próbálok szubjektív lenni és felfogni ez csak kitaláció, de ilyen nem lehetséges, hogy pl: Mr. Gray szerető legyen, közben MDBS-t akarjon, gyerek lelkű legyen, de közben kiváló üzletember. Annyi személyiséget próbál Christiánba gyúrni amennyit szerintem már képtelenség. Nem érzem úgy, hogy Christian egy valós ember lehetne, mivel ennyire szerteágazó személyisége nem lehet valakinek. 
Ana pedig szerintem jobban járna, ha felkeresne magának egy pszichiátert, aki nem Dr. Flynn.

Összességében szenvedtem, majdnem egy hónapig olvastam a könyvet (oké sok most a ZH is), de ha tetszik egy könyv akkor minden szabad időmet vele töltöm:D Kíváncsi vagyok mit hoz ki a harmadik részből, mert ez az utolsó másfél oldal, hát nem mondom, hogy a földhöz vert volna. Ennyire átlátszó és béna dolgot én is ki tudtam volna találni. Már csak akkor fog meglepetés érni, ha nem az lesz amit én gondolok. Akkor pedig jól átvert James:D


5/2







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése