Keresés ebben a blogban

2012. július 26., csütörtök

Gail Carriger: Soulless - Lélektelen

Könyvmolyképző kiadó (2012)

ISBN: 9789632455402

Fordította: Miks-Rédai Viktória

Oldal: 374





Alexia Tarabotti több okból sem élhet komolyabb társasági életet.
Elsősorban azért, mert nincs lelke. Másodsorban azért, mert vénkisasszony, apja pedig olasz, ráadásul már meg is halt. Harmadiknak feltétlenül meg kell említenünk a vámpírt, aki az illemszabályokat semmibe véve, bárdolatlan módon lerohanja őt.
De hogyan tovább? Alexia kilátásai nem túl rózsásak, mivel véletlenül megöli támadóját, majd rögtön színre lép a szörnyű Lord Maccon (a nagyhangú, lompos öltözetű, de jóvágású farkasember), hogy Viktória királynő nevében fényt derítsen a haláleset körülményeire.
Míg bizonyos vámpírok váratlanul felbukkannak, mások ugyanilyen váratlanul tűnnek el, és közben mindenki Alexiára mutogat. Vajon ki tudja nyomozni, mi zajlik London legfelsőbb társadalmi köreiben? Hasznosnak bizonyul-e lélektelen mivolta, amely semlegesíti a természetfeletti erőket, vagy csak felbosszantja ezek gazdáit? És a legfőbb kérdés: ki az igazi ellenség, és van-e nála cukorszörptorta?

Főhősnőnk Alexia Tarabotti kisasszony, aki már vénlánynak számít és mindenki meg van róla győződve, hogy ő már soha nem fog férjhez menni. Alexia a rendes angol úrhölgyek közé tartozik pedig apja olasz volt, ebből ered, hogy nem tartják őt szépnek, mert sötétebb a bőrszíne és az arca is karakán. Ezen felül pedig lélektelen. Hogy mi is az a lélektelen, nagy izgatottsággal töltött el, hogy végre valami eredeti új dolgot olvashatok, nem a megszokott vámpír storyt. De csalódtam, mert itt csak annyi a lényeg, hogy nincs lelke, ami feltette az i-re a pontot: ,,szegény leány egyszerűen nem tehetett róla, de a ruhaválasztásban mindig valamiképpen lélektelennek bizonyult." Igen és az milyen? Rossz az ízlése? Vagy jó? Kb ebben ki is merült a lélektelen mivolta. Na jó nem még annyi, hogy az összes természetfeletti lény (vámpír, farkasember, szellem) tud a létezéséről. Mivel a ,,varázsereje" abból ered, hogy ha hozzájuk ér akkor az összes természet feletti eltűnik az adott pl vámpírból, és könnyen megölhetővé válik. De miért is??? Mert úgy lehet valaki természetfeletti, ha túlcsordul benne a lélek, csak így élhetik túl az átváltozást. Biztos velem van a baj, de ennél jobbat vártam. Nem mondom eredeti, de nagyobb dologban reménykedtem.
Fontos megemlíteni még a NYIHA-át (Természetellenes Személyek Nyilvántartó Hivatala) már bocsánat, de honnan jöhet a NYIHA, ez csak annyi hogy nyilvántartó hivatal nem? Ez sem valami eredeti... meg ha már betű szavakat készítünk akkor az egészből szokták nem??? pl: NYUFIG - nyugdíj folyósító igazgatóság ... így az jutott róla mindig eszembe, hogy egy ló nyerít.

Alexia egy bálon véletlenül megöl egy vámpírt, így rögtön bele is csapott az írónő a lecsóba az első fejezettel. Ekkor még úgy gondoltam, hogy wáwá ha már az első fejezet ilyen, mik fognak történni később. De megnyugtatlak eléggé lapos volt... történek dolgok folyamatosan, de nem nagyon kötöttek le.

Mivel egy vénlányról szól a könyv, tudható volt most fog majd eljönni a lovag érte, akit Lord Maccon személyében ismerhettünk meg. Aki a Londoni farkasfalka alfája és természetesen a NYIHA feje is egyben. Illetve még egy Jenki is megpróbálja elcsavarni a fejét.... de erről már nem is mondok semmit, egyik percről a másikra 2 pasi is rákattant....

Már rég óta ismerik egymást Alexiával és soha nem jöttek ki jól. Ez a folyamatos vitázásokból adódott, majd egyszer csak hirtelen kiderült, hogy a Lordunk igencsak bele van esve Alexiába, akit az utcán este jól le is smárol, majd tapogatja ... ekkor Alexia rájött, hogy ez annyira nem is olyan rossz... és jobban bele is gondolt, hogy annyira nem rossz parti a Lord. De tisztában volt vele Alexia, hogy ebből semmi komoly nem lehet, csak egy buta csók volt. Majd jön a buta Alexia aki hülyeségeknél hülyeségebbeket csinálni, hogy felbosszantsa a Lordot, mert hogy az a következő napon nem tüntet neki elég figyelmet. Ez a pont volt ahol nagyobb olvasási szünetet tartottam.

Nem is butának mondanám ezt a nőt, hanem egy tini lánynak. Úgy viselkedni, mint a YA könyvekben a lánykák, akik 14-16 évesek és meg vannak kattanva, de ez már felnőtt könyv felnőtteknek nem???

Alexiát egyszeriben csak elkezdik üldözni egy gólem... ezért folyamatosan NYIHA felügyeletet kap. Ami által Alexia és a Lord kapcsolata eléggé intimitásba megy át, ha a smárolást és a nyakharapdálást le lehet írni intimen 5-6-ször különb képen, úgy hogy már a falat kaparják egymásért. Le lehet írni!!! Carrigennek sikerült! Ekkor megint úgy éreztem egy YA könyvbe csöppentem. Ne hogy félre értés essék, szeretem a YA könyveket, de egy felnőtt műre vágytam, ahol nem egy tini lelkű főhősünk van. Ha erre vágytam volna YA-t olvasok.

Nagyon sok helyen olvastam, hogy ez a könyv nagyon vicces. Hát én még egy mosolyt sem ejtettem. Tudom én mi akart poén lenni, de ezek szerintem annyira erőltetett poénok voltak, hogy csak felhúztam a szemem, na ne! Volt számos rész, ahol a poént gáznak éreztem, nem pedig viccesnek. De az is lehet, hogy a humorérzékem Horvátországban marad:D

Ivy Hisselpenny Alexia barátnője, aki egy nagyon felesleges karakternek gondolok. A lánykák bájcsevegésein kívül nem volt semmi értelmes szerepe neki. Még a beszélgetésükből sem lehetett leszűrni semmit, teljesen felesleges volt. A legfontosabb ami megmaradt, hogy mit utálnak egymásba és azt mindig szóvá teszik egymásnak. Fantasztikus....

Lord Akeldama pedig az igazi idegesítő vámpír, aki szint úgy kapcsolatban van Alexiával, ami nem is hivatalos, hanem inkább baráti viszony. Ő tőle azért mentem a falnak, mert minden mondatban amikor beszélgettek akkor Alexiát valamilyen becézéssel illete, ami ha mondjuk időnként szerepel nem zavar, de szinte minden mondatában benne volt: cukorborsóm, aranyom, drágaságom, hercegnőm, bogaram, stb.

A gólem megölésének módszertana is egy nagy vicc volt. A gólem egy gép, ami nem is természet feletti nem is természeten túli, hanem ennél sokkal több. Nem lehet megölni sehogy sem, mert van benne igézés a működéséhez, gőzgép, meg kerekek által működik és barom sok vér van benne aminek nagyon rossz az íze... tehát a megölésének módja: le kell törölni a fején lévő szöveget papírzsepivel.... Igen nagyon eredetien gáz!!!!!!!

Nagyon nem tetszett, egy újabb csalódás volt, pedig nagyon szerettem volna szeretni, de nem kattantunk egymásra. Így a következő részből a részletet sem olvastam el. Biztosan nem fogom folytatni a sorozatot. Rájöttem, hogy át kell néznem, hogy mi az amit tényleg el szeretnék olvasni, és azokból amikből az első rész nem nagyon tetszett ne próbálkozzam mert úgysem fog tetszeni (pl: Alvilág urai, első nem tetszett, de hősiesen végig szenvedtem a négy részt, ami idő pocsékolás volt, olvashattam volna jó könyvet is helyette), mivel sokkal kevesebb időm jut az új meló miatt az olvasásra. Így azt jó lenne jól kihasználni.


5/2

3 megjegyzés:

  1. Csak a gólem leállításáról szolgáló észrevételre szeretnék reagálni :)

    "Valós" legenda az alapja, nem az írónő találta ki.
    A prágai gólemet is így kellett leállítani miután szétzúzta a fél belvárost...

    VálaszTörlés
  2. Nekem nagyon tetszett, igaz, hogy nekem nem voltak olyan elvárásaim mint neked. Én ezt egy középkori Angliában játszódó paranormális romantikus kis regénynek találtam, és igenis vicces volt! :)Nagyon szórakoztatónak találtam, könnyű kis olvasmány, nagyon várom a kövi részét!

    VálaszTörlés