Keresés ebben a blogban

2012. július 10., kedd

Diana Rowland: A démon jele

Diana Rowland: A démon jele

Kelly Kiadó 2011

ISBN: 9789633350003

Oldal: 352

Fordító: Fazekas Veronika






Amikor a fiatal rendőrnőt, Kara Gilliant ötévnyi utcai járőrözés után előléptetik nyomozóvá, azonnal egy brutális gyilkosság közepébe csöppen. Az áldozat holttestére a helyi víztisztítótelepen találnak rá, testén a kegyetlen kínzásokra utaló ezernyi seb között rábukkannak egy művészi tökéletességgel kidolgozott és hátborzongatóan ismerős jelre. A louisianai Beaulacban azt hitték, három éve véget ért a rettegett sorozatgyilkos vérengzése, most azonban minden jel arra utal, hogy a Jelfaragó visszatért.
Hamar nyilvánvalóvá válik, hogy ez nem egy átlagos gyilkosság, hanem egy természetfeletti erővel rendelkező démon borzalmas bűntette. Mivel Kara misztikus képességekkel rendelkezik – másik látása révén képes megidézni a démonokat –, különös összefüggésekre bukkan, és nemcsak arra jön rá, mire készül a gyilkos, de arra is, hogy mikorra tervezi mindent elsöprő gaztettének végrehajtását. Mire eljön a telihold napja, már csak a gyilkos személye kérdéses.
Kara az életét kockáztatva szembenéz a gonosszal, miközben egy természetfeletti szépségű Démon Lord kísért az álmaiban, nappal pedig egy jóképű, de gyanakvó FBI-ügynök követi minden lépését.
„A szexi démonidéző izgalmas nyomozása minden idők leggonoszabb sorozatgyilkosa után. Bűn lenne kihagyni."
– Charlaine Harris –

Már a megjelenés előtt szemeztem a könyvel és nagyon be szerettem volna szerezni, de valahogy mindig akadt más és jobb amit megvettem. Így egyre inkább csak távolodtunk egymástól.

Tavaly november környékén elkezdtem olvasni de az első fejezetnél valahogy nem jutottam tovább. Nem kötött le, nem kaptam el a fonalat.

A Központi Könyvtár nyári szünetel, ezáltal tavaly tanultam a hibámból, hogy nem táraztam be, idén jól betáraztam, és amikor rám tekintett a polcról, gondoltam, hogy nem hagyom én ott másnak:D csak elolvasom végre.

Előtte a Rick Riordan Percy Jackson sorozatát olvastam, csak az utolsó két részt. Azok után nem vágytam vámpírosra, így még jó, hogy a táskám mélyen tudtam, hogy ott lapul a Démon jele. Jahh 8 könyvet vittem magammal nyaralni, hogy azért tudjak válogatni. Egy igazi könyvmoly mindig visz magával egy kisebb könyvtára.

De most már tényleg rátérek a könyvre.

Az első fejezetet úgy átszárnyaltam, hogy csak na. Meglepett hogy eléggé hamar elindult a nyomozás és végre nem egy buta, tudatlan főhősnőnk van. Kara igen tudatos és tudja a démon idézés csínját binyját.

Az orvos szakértő ,,vizsgálata" számomra véres volt, nem nagyon bírom ezeket, de túl éltem:) szerintem mások számára hátrány, hogy a későbbi gyilkosságok során, már csak néhány információt tudhattunk meg eme vizsgálatról.

A démon világról az elején nem nagyon sokat tudunk, de a végére minden jól el van magyarázva, hogy mi miért, hogyan történik és miért is ment félre az a démon idézés az elején.

Nagyon jó fel van építve a könyv, olyan apró információ morzsákat csepegtet mindig az írónő, hogy egyáltalán nem kiszámítható. Folyamatosan van nyomozás és párhuzamosan a fantasy szál is megy. Egy ici-pici erotikával is meg van spékelve a könyv, ami még szerintem a ponyva kategóriába nem sorolható, viszont teljes mértékben feldobta a könyvet.

Tetszettek a segítők az egész csapat és természetesen a rossz májú nyomozók is. Bele bolondultam a könyvbe.

Az utolsó 60-70 oldal már nagyon tűkön ültem, hogy akkor mi is lesz, hogy lesz, de igazi dupla csavarral találtam magam szembe, ami nagyon bejött.
 
 Az utolsó fejezetnél már találgattam, hogy ki lehet a gyilkos, de igen csavarosra sikerült a gyilkos személy azonossága. Pedig így visszagondolva már a könyv elején is feltűnhettek volna azon apróságok amik rávilágítanak a gyilkos kilétére.
Tetszett nagyon a kitalált világ!

Összességében nem is értem, hogy ezt eddig miért nem olvastam és hogy miért nem jött már ki ennek a következő rész. Jahh bocsi Kelly adta ki..... így reménykedjünk, hogy más átveszi és olvashatom magyarul a sorozat további köteteit.

A fél pont levonás a számomra véres részek miatt van:(

5/5.4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése