Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 1., szombat

Nalini Singh - Feloldozás (Egy világ - két faj - állandó küzdelem 4)

Egmont Hungary (2012)

ISBN: 9789633431283

Fordította: Bottka Sándor Mátyás

Oldal: 400

 Egy világ - két faj - állandó küzdelem 4

Korábbi részek:

Vonzódás
Látomás
Borgozngás




Clay Bennett falka nélkül, emberek között nőtt fel. Megpróbálta elfojtani leopárd énjét, de az a felszínre tört és embert ölt. A vérengzés után a fiú elvesztette egyetlen barátját, Talint is. A DarkRiver falka otthont és hivatást adott neki, de a lelkének fájdalmát, a bűnhődését nem tudta enyhíteni.
Talin McKade túlélte rettegéssel és szenvedéssel teli gyermekkorát. Régi rémálmaihoz azonban újabbak adódnak, amikor az utcagyerekek, akiket pártfogol, sorra tűnnek el. Talin szívének legfájóbb sebeit is hajlandó felszakítani, hogy megmentse őket: bár retteg a találkozástól, segítséget kér a legerősebb férfitól, akit valaha ismert.
Clay segít Talinnak, de közben szembe kell nézniük a közös múltjuk gyötrő titkaival is. Ha nem teszik, mindketten elveszítik az egyetlen dolgot, ami eddig életben tartotta őket.


Rég láttam ilyen gyönyörű borítót! Nagyon szép, tökéletesen kifejező a történethez. Ha nem ismerném Nalini-nak ezt a sorozatát, akkor a borító biztosan felhívta volna rá a figyelmemet, de szerencsére erre már nincs szükség:)

Clay és Talin történetével találkozhatunk a könyvben, ami nagyon komor hangulatú. Az egész könyvet szerintem átjárja a szomorúság és a sötétség. Ennek okául szolgált, hogy Talin-t gyermekkorában bántalmazták és szexuálisan zaklatták. Így e történet teljes magyarázatot ad kettőjük találkozására illetve gyermekkori kapcsolatára is, nem csak az egymásra találásukról szól, ami nekem kifejezetten tetszett.

A szerelemi szál mellett nem elhanyagolható, a háttér fő történet. Amikor is a Mentál Tanács gyermekeket raboltat el kísérletek céljából. Természetesen saját fajukon nem kísérletezhetnek ennyire nyíltan, így az elhagyott gyermekeket rabolják el. Mindez azért, hogy megtarthassák a hatalmat és álcázott háborújukat folytathassák az alakváltókkal. Bár ebben a részben inkább csak a káoszon szeretnének felülemelkedni ami a mentálhálón a korábbi események hatására ,,fellázadt".

A korábbi részek alatt már bepillantást nyerhettünk a mentálok életébe és az alakváltókéba is egyaránt. De az emberek mindig háttérbe voltak szorulva. Ők volta a gyengék, számomra úgy jött le mintha szolganép lenne. Természetesen semmi ilyesmi nincs, csak a két domináns faj küzd egymással, az emberek meg tűrnek, mint a való életben is.

Feltűnnek az elfeledettek és a patkány alakváltók is. Az elfeledettek azon mentálok leszármazottai akik nem vetették alá magukat az Elcsendesedésnek, és túlélték a mentálháló nélküli életet.

Clay már a korábbi részekben is feltűnt és már akkor nagyon kíváncsi voltam az ő történetére. Az elején nagyon nem értettem, hogy miért szegény Talin lesz a párja, aki meg sem érdemli. De ahogy a történet halad előre és minél jobban betekintés nyerünk a múltba így sikerült őt megértenem illetve már nem ítéltem el. Nem mondom, hogy én egy ilyen párt képzeltem el mellé, de lehetne rosszabb is. Így Talint annyira nem sikerült a szívembe zárnom, de a kezdeti ellenszenv teljes mértékben megszűnt. Nagyon tetszett ahogyan harcolt a gyerekekért és a vége felé már egy más karaktert ismerhetünk meg benne. Szerintem ha a későbbi részekben is szerepelni fog, akkor jobban megfogunk már egymással bartákozni.

Dorin az őrszem, hát nagyon várom már az ő történetét. Jók a beszólásai, nagyon szimpatikus karakter.
A másik nagy kedvenc Tamysn a falka gyógyítója, az igazi anya, aki mindenkire vigyáz és mindenkiről gondoskodni. Nagyon szeretem őt és örülök, hogy ilyen sokat szerepel a könyvekben.

Lucas és Sascha valamint Faith és Vaugh-t is feltűnik a könyvben. Sascha és Lucas többet szerepelnek, de Judd sem elhanyagolható a kapcsolati miatt, az ő párja csak 1-2 mondat erejéig volt az események középpontjában.
Én nagyon szeretem az olyan történeteket ahol az ,,új" szereplők mellett aktívan feltűnnek a régi részek főhőse is, mert így sokkal jobban érzékelhető a kapcsolat közöttük.

A cselekmény nem volt a megszokottan pörgősebb, a hangsúly inkább az érzelmeken volt, ami miatt egyáltalán nem veszített varázsából a könyv.

Talán ami feltűnt, hogy most sokkal kevesebb volt az erotikus rész, ennek oka az is lehet hogy előtte 3 Cole könyvet is olvastam, ahol pedig 30-40 oldalanként van sex.

Pár új szereplővel is bővült a történet, Max-al a zsaruval illetve Dev-vel.

Összességében egy nagyon jól felépített világot és történet kaptam. Amit elvártam Nalinitől teljesítette.
Örülök, hogy az Egmontban nem kell csalódnom, jó a fordítás, gyönyörű a borító, határidőre megjelenik a könyv mindig, ennél többet egy igazi könyvmoly nem is kívánhat. Főleg, ha ilyen íróktól olvashatunk történeteket, akiket ők elhoznak nekünk.

 5/5


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése