Keresés ebben a blogban

2012. szeptember 17., hétfő

Lauren Beukes - Zoo city

Ad Astra 2012

ISBN: 9786155229022

Fordította: Körmendi Ágnes

Oldalszám: 360






Senki nem tudja pontosan, mikor kezdett a természetfeletti valósággá válni.
Azokat a bűnösöket, akik valaki más haláláért felelősek, misztikus átok sújtja: állatok szegődnek melléjük élő lelkiismeretként és a társadalomból való kiközösítettség jelképeként. A menő újságíróból a társadalom peremére került és egy családi tragédia következtében elállatosodott Zinzi December Johannesburgban él egy Lajhárral együtt, és különleges képessége segítségével eltűnt tárgyakat kutat fel.
Amikor Zinzit a neves zenei producer, Odysseus Huron azzal bízza meg, hogy találja meg a lemezbemutató előtt álló popsztár ikerpár nemrég eltűnt lánytagját, Songwezát, olyan ügybe keveredik, ahol újságírói ösztöneire, régi és új barátokra, valamint misztikus képességére egyaránt szüksége lesz. Zoo City mélyén sötét titkok lapulnak.


Nagyon vártam ezt a könyvet, mivel az Ad Astra kiadó debütálásakor ez a 4 könyv között volt amit megjelentettek.

Külföldi bloggereknél, goodreadsen eléggé sokat kutakodtam utána, hogy milyenek a vélemények róla, ahol nagyon vegyes értékeléseket találtam.

A borító hátsó részén is díszeleg hány díjat nyert meg, úgy gondoltam ez kell nekem.

A fülszöveg olvasata után volt egy kialakult kép a könyvről, hogy milyen is lehet... teljesen más volt... nem azt kaptam amit vártam. Nem mondhatnám, hogy csalódás volt, mert ez így nem igaz, kaptam valamit az elvártból de még sem azt.

A könyv hangulata nagyon komor. Egy olyan világba repít minket ahol, a bűnösök állatiasodnak, vagyis életük végéig kapnak egy állat társat, hogy soha ne felejthessék el mit tettek. A kapcsolat kettőjük között szoros, elvileg az állat érzi az ember érzelmeit de visszafelé ez a kapcsolat nem működik.

Zinzi egy tökéletes családba született, volt pénzük, megfelelő családi idill volt, de ő még is lecsúszott igen mélyre. Először a drogok, majd karrier fuccs, aztán a gyilkosság végül az állatiasodás.

Volt itt elvonó, a mély depresszió is megjelent, különböző lecsúszott embereket ismerhettünk meg. Olyan sötét világba láthatunk bele, amiben nem akarunk élni. Mindenki kivülállónak kezeli az állatiasodottakat a társadalomban, kb. esélytelen az újrakezdés.

Minden állatiasodottnak van egy különleges képessége, ez Zinzinél is megvan, ami által kisebb nagyobb munkákat vállal, de ezekből nem tud megélni így még lejjebb süllyed csalásokban vállal szerepet, ahol a jó hiszemű embereket károsítják meg.

Az egész történet egy nyomozás köré épül, ezen felül van számos gyilkosság  és a lecsúszott emberek hétköznapjaiba pillanthatunk bele.

Nagyon feldobta a könyv hangulatát, az e-mailek, cikkek és egyéb dolgok. Az elején nem nagyon illeszkedtek a történetbe de magyarázatul szolgált igen sok dologra, így vissza tekintve zseniális ötlet volt, hogy bele tette az írónő.

Zinzit nem sikerült megkedvelnem, sőt sajnálni sem tudtam, pedig érik igen nagy pofonok de valahogy nem. Olyan távolt állt tőlem, hogy nem is igazán miatta olvastam a könyvet, hanem csak úgy sodortak magukkal a lapok.

A történet nem volt rossz, jó volt a nyomozás és a világ felépítés is viszont nem nyűgözött le, hiányzott belőle nekem nagyon sok helyen a magyarázat. Nagyon zavaró volt az elején, hogy az úgy volt megírva, mint ha te más ismerted volna a világ szakkifejezéseit. Volt olyan ,,szakszó" ami csak a végén volt elmagyarázva, hogy mi is. Néha össze visszaság volt a történet, vissza kellett lapoznom most akkor mi is is van. A nevek nagyon furcsák voltak és egyáltalán nem a megszokottak amivel még nem is lenne gond, de minden név olyan hasonló volt, sőt volt akit 3 féle képen is szólított Zinzi így néha nagy nehézségekbe futottam. A könyv számomra zagyvaság volt néhány helyen.

Én nagyon szerettem volna szeretni ezt a könyvet, úgy oda voltam, hogy megjelenik magyarul végre. Úgy hogy jövőre biztos újra olvasom:)

5/3




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése