Keresés ebben a blogban

2013. február 2., szombat

E-book meglepetések

A héten megtörtén életem első e-book vásárlása. Igazán jó érzéssel töltött el, hogy az utalást követően 5 percen belül már az olvasómon volt a könyv.

Az Ad Astra kiadóról tudtam, hogy ők adnak ki e-könyveket, szerintem ők voltak ebben az úttörők, hogy szinte majd nem az összes könyvük elérhető papír és e-book formátumban is. (Természetesen volt már, hogy egy-egy kiadó próbálkozott néhány e-könyvvel, de valahogy nem volt változás az e-book piac terén. Biztos vagyok benne, hogy nem vagyok teljes mértékben tájékozott a témában, úgyhogy a teljesség igénye nélkül írom eme postot. Azokról a kiadókról tudok, akik engem érdekelnek, akik számomra izgalmas könyveket jelentetnek meg, így ha esetleg valaki nagy szereplőt kihagynék az csak azért van, mert az én érdeklődési körömből kiesik).

Tehát a múlt héten ért a felfedezés, hogy a Delta Vision webáruházában is lehetőség van e-könyveket venni. Itt is megvásárolhatók az Ad Astra kiadó e-könyvei is.
Ami először is szemet szúrt az Idő Kereke fülecske. Én nagy Robert Jordan rajongó vagyok. A sorozatával lassan 10 éve találkoztam először, amikor is egy olyan világot tárt elém ami mesés. Sajnos a 7 résznél abba hagytam a történetet, mert a további részek kiadása kilátástalan volt. Majd kb. 2 éve találkoztam újra a sorozattal, amikor is észre vettem, hogy szépen folytatódott a kiadás. A történet annyira összetett, hogy ennyi idő távlatából nem mertem folytatni a sorozatot, de mindenképpen szerepel az újra olvasós listámon. Szóval, megláttam, hogy a sorozat első részét e-bookban meg lehet vásárolni 1500 Ft-ért, (az első rész nincs meg nekem, mert könyvtárban találtam rá a sorozatra és a második résztől tértem át a vásárlásra) és az új részeket is amiket már Brandon Sanderson írt meg Robert Jordan ,,utasításai" által, mivel 2007-ben meghalt, viszont a sorozatot még nem fejezte be, így míg folyamatosan romlott az állapota, magnóra mondta a történet végét, amit szerző társa fejezet be. Az ,,új" kötetek a Gyülekező fellegek (12 rész) és a Éjfél tornyai (13 rész) megvásárolhatók e-bookban 1499 Ft-ért, ami számomra már elfogadható ár egy e-könyvért, főleg úgy hogy papír alapon 2 kötetbe jelent meg mind két rész, darabja 2999 Ft áron. Ez már teljes mértékben ár-érték arányban van szerintem. A sorozatnak még egy utolsó része van ami még magyarul nem jelent meg, de gondolom be fogja fejezni a kiadó a sorozatot.
Egy másik fülecske (Delta Vision Exkluzív) alatt pedig megtaláltam Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája című könyvet (e-book) formátumban 999Ft-ért. Ez az ár is tejesen korrekt szerintem. Illetve találtam még novellát az írónőtől 1-1 Ft-ért és Kleinheincz Csilla: Város két fül között című művét (e-book, 1 Ft). Ezekre beruháztam, és ha Vámpírok Múzsája nem lenne meg papír alapon ezt is biztos megvettem volna.
Robert Jordan könyveit is idővel megfogom venni (e-book formátumban), amikor is végre lesz több időm.

Ma tettem egy másik felfedezést is a Booklinenon e-könyvek terén. Régebben is nézegettem már az oldalt, hogy háta van valami, de semmi említésre méltót nem találtam eddig. Van e-könyv sikerlista, ahol megtalálható Fejős Éva regénye is 500 Ft-ért, Fábian Janka regényei közül is pár 500 Ft-ért, természetesen a Szürke is megtalálható bár 2990 Ft szerintem irreálisan sok egy e-könyvért. 
Az egyik legnagyobb meglepetés a listán Laini Taylor: Füst és csont leánya című könyve (e-book) 1190 Ft-ért. Az már egy másik dolog, hogy lassan egy éve szenvedek a könyvel, de tudom nagyon sokan szeretik, így szerintem ez is megéri. A másik meglepetés pedig egy lista, hogy mi minden kapható már e-bookban:

Kendare Blake: A vérbe öltözött Anna és  A rémálmok lánya 1990 Ft/db (papír: 2900 Ft)
Mats Strandberg - Sara B. Elfgren: A kör 2390 Ft (papír: 3500 Ft)
Ransom Riggs: Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei 1690 Ft (papír: 3500 Ft)
Ame Kathleen: Ragyogás 1999 Ft (papír: 2999 Ft)
Jeaniene Frost: Az első vércsepp 1999 Ft
Cynthia Hand: Angyalsors 1999 Ft, Angyalfény 2290 Ft

Természetesen az oldalon még jó pár igazi kincsre lelhettek.


Nem tudom ti, hogy vagytok vele, de számos könyv megjelenése e-formátumban teljes meglepetés volt. Nem is tudtam, hogy most már a Maxim kiadó, az Ulpius-ház, a Geopen kiadó és a Kossuth kiadó is ennyire komolyan vesz az e-piaci lehetőségeket. Mindazon által én nagyon örülök, hogy végre itthon is elkezdődött valami, nem csak a külföldi oldalakon legeltethetem a szemeimet az angol e-bookra, ha nem a magyar oldalakon is.

Persze örök kérdés és vita tárgya marad, hogy az e-book fel fogja-e váltani a papír alapú kiadást, de véleményem szerint nem. Én is imádom a könyvek illatát, szeretek beléjük lapozni és a könyvespolcom által nyújtott sokszínűség egy leírhatatlan érzés. Ettől függetlenül, látom az e-bookban rejlő lehetőséget, mind költség csökkentés céljából, mind pedig kényelmi szempontokat figyelembe véve, mivel az Elfújta a szél papír alapon egy önvédelmi eszköznek is elmegy:) Ettől függetlenül én mind a két formát szeretem, és ha a továbbiakban is megfognak jeleni jóval olcsóbban a friss megjelenésű könyvek akkor ezen a piacon is aktív vásárló leszek:)

Az én ár-érték arányom egy e-bookért: 500-1500Ft ennél többet nagyon meggondolnám, hogy adok-e a könyvért.


Ti vásároltatok már e-bookot? Szerintetek jól teszik a kiadó, hogy nyitnak az e-formátum felé??? Nektek mi a véleményetek az e-könyvel kapcsolatban? Nektek milyen ár lenne elfogadható?








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése