Keresés ebben a blogban

2012. június 23., szombat

Ally Condie: Crossed

Ally Condie: Crossed - Összefonódva

Ciceró Kiadó (2012)

ISBN: 9789635397662

Oldal: 336

Fordította: Balogh Anna





Ez meg mi volt???? Egy nagy semmi….  Annyira, de annyira vártam ezt a könyvet emelett féltem is tőle a sok negatív kritika miatt. De sajnos nem volt alaptalan a félelmet, van alapja a sok negatív kritikának.
Az első rész ott folytatódik, hogy Cassia Ky keresésére indul. Bármit, megtesz azért, hogy megtalálja. Természetesen kap egy „segítőt" Indit, hogy ne kelljen ezen az úton egyedül végig menni. Közben párhuzamosan Ky meg menekül a „háború" elől. De ő nem keresi Cassia-t. Természetesen mellé is mellé szegeződik pár ,,segítő".

150 oldalig szenvedtem…. tényleg… nagyon…. nem szólt semmiről, csak Cassia megrögzötten Ky, Ky meg foglal találni, Ky, hol vagy? Ky pedig menekült a bombázások elől. Aztán külön külön mendegéltek, futottak, éheztek, szenvedtek... majd nagy nehezen a 150 oldal környékén meg látták egymást így végre egymásra találtak a kanyonban.
Én szeretem ha megyünk, mendegélünk de itt kb körbe körbe jártuk a kanyont. Nagyon unalmas volt. Persze megvolt a komor hangulat és a sok szenvedés amit át kell élniük, mert hogy a Társadalmat elhagyták illetve a szerelmünk beteljesüléséhez…de akkor is nem éreztem át….

Cassia igen kezdett idegesíteni a Ky, Ky, Ky, Ky, igen tudom most ő a nagy Ő de akkor is. Az első részben volt esze, most hol hagyta??? Jahh talán a második barlangba….

Indie számomra egy nagy semmi volt.
Vadász és Eli szimpatikusak voltak. Sokkal többet tudhatunk meg Vadászról és a farmerek életéről mint a felkelésről, Kyról vagy bármi másról. Ez így tetszett, legalább volt valami ami néhol lekötött.
Eli a tipikus kis öcsike fiú, aranyos, harcos szellemű gyerek, akit mindenki véd.

A nagy Xander titoktól sem voltam elájulva….

Persze miért is lehetne egy trilógiában már a második résztől minden rendben a pár kapcsolatában és együtt véghez vinni a dolgokat. Nem maradunk a sablonnál. Első rész összejönnek, második „szét mennek", harmadikban meg rájönnek, hogy egymásnak teremtetett.

Azt hiszem kezdek Xander párti lenni. Ky nem érzem úgy hogy Cassiahoz illik. Nem is kereste Cassia-t, de nem is ez a fő bűn hanem hogy ilen gondolatai vannak Kynak: milyen szép Indie, hasonló a sorsuk, ők ketten megértik egymást.... Talán jobban is illik hozzá Indie …
Ky ebben a részben elég tutyi-mutyi volt, ok tény robbantott, lőtt, ment, ásott stb.. de akkor is valahogy az első részben sokkal temperamentumosabb volt, Cassia-val kapcsolatban is erősebbek voltak az érzelmek és a tettek, most meg semmi.

Ez a Kormányos dolgok már idegesített végére, hogy Ky-nak kéne a Kormányosnak lennie. Igen tudom, hogy valamelyik szereplő lesz az, szerintem Xander de akkor is.
Fuuu olyan mérges vagyok, annyi negatív gondolat járkál a fejemben, hogy lehetett így elcseszni ezt a könyvet. Vagy csak nem értem még, hogy miért volt szükség erre az átlag alatti második részre, de a harmadikba vetem minden hitem. Az első résztől úgy el voltam ájulva, te jó ég. Faltam az oldalakat, most több mint 1 hete szenvedünk egymással. Már nem is érdekelt a történt, a vége felé már nagyon untam. Komolyan azt éreztem, mint a Fekete bárányba, hogy majd elaludtam rajta és kb 5 oldalasával ugráltam volna a könyvben, hogy haladjunk már. De nem végig küzdöttem.

Bár úgy gondolom hogy minden kis információ csepegtetésnek még a következő részben nagy jelentősége lesz. Úgy hogy hajrá, várom a harmadik részt.

A végén teljesen nem értettem nem tűnt fel senkinek, hogy Cassia eltűnt a társadalomból, meg hogy eltűnt a faluból is… meg csak így simán vissza küldik és semmi probléma nélkül vissza illesztik…persze kiterjed hálózata van a felkelésnek… de akkor is….
Meg a végét sem értettem Ky, Cassia, és Indie cselekedeteit, hogy akkor azt teszik rögtön amit a Felkelés vezetői mondanak. Oké, erre vágytak (kiv Ky), de én ha annyira szerelmes vagyok,. mint Cassia állítása. Akkor amikor megtalálnak a csónakban és úgy látszik minden rendben, rögtön szólók, hogy a szerelmem még andalog és keressük meg! Mert így tudunk neki segíteni és együtt mehetünk a felkelőkhöz. Meg megpróbálnám, hogy együtt menjünk vissza a Társadalomba, meg akkor is látni akarom! Nem így viselkednék. Tudom Cassia-ban él a harci szellem és a felkelésért mindent megtett, mert tökös csaj, de a ha valakit szeretünk akkor tudni akarjuk, hogy biztonságban van és megérkezett és segíteni neki….

Összefonódva a hivatalos magyar cím, de számomra egyáltalán nem ez történt a könyvben. Szerintem inkább eltávolodott egymástól Ky és Cassia, mint hogy közelebb került volna egymáshoz. Úgy gondolom, hogy Ky igen egy titokzatos fiú és csak csepegteti az infokat, de ez kevés. Már lassan érdektelen lesz számomra, mert annyira nem tudunk meg róla semmit.

Nagyon nagyon nagyon jó szívűen kapta a 5/3:(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése