Keresés ebben a blogban

2013. január 7., hétfő

J.R. Ward: Újjászületett szerető (FFT10)

Ulpius-ház 2012

ISBN: 9789632546131 

Fordította:  Lukács Lászlóné

Oldalszám: 652


A sorozat korábbi kötetei: 

0. Beavatás
1. Éjsötét szerető
2. Síron túli szerető
3. Megsebzett szerető
4. Életre keltett szerető
5. Feloldozott szerető
6. Megváltott szerető
7. Megbosszult szerető
8. Halhatatlan szerető
9. Felszabadított szerető
10. Újjászületett szerető



Folytatódik J. R. Wardnak a Fekete Tőr Testvériségről szóló regénysorozata: az egyik vámpír harcos átlépi az életet a haláltól elválasztó határvonalat, ezzel a sötét fantáziák és még sötétebb vágyak erotikus világába kerül.

Várandós felének tragikus halála óta Tohrment csak árnyéka önmagának. Testileg megtörve, lelkileg szinte megsemmisülve kerül vissza a testvériség házába, egy bukott angyal, Lassiter segítségével. Miután kicsit megerősödik, újult erővel veti bele magát a harcba, és nem sejti, hogy ismét szörnyű végzet leselkedik rá.

Álmában Tohr egyre többször pillantja meg elvesztett szeretteit, akik egy hideg, elszigetelt világban, a Köztesben vegetálnak. Megmentőjéhez, a bukott angyalhoz fordul, hogy segítsen nekik végre az Árnyékba jutni. Amikor azonban Lassiter elmondja neki, hogy az egyetlen megoldás az, ha újra beleszeret valakibe, Tohr biztosan tudja, hogy mindnyájukra szörnyű vég vár…

Ekkor azonban találkozik egy nővel, akinek hozzá hasonlóan keservesen alakult az élete. Tohr naponta vívja élet-halál harcát az alantasokkal, ráadásul felbukkan egy új ellenség is, aki a király életére tör, mindeközben pedig igyekszik ellenállni a lassan-lassan kialakuló szerelemnek és szenvedélynek… Vajon képes lesz megbékélni, és végleg elengedni a felét, hogy mindannyian nyugalomra találhassanak?



Egy kicsit elfogult vagyok az írónővel kapcsolatban, mivel a vámpíros sorozatok közül ez a N1 nálam. 

2007-ben találkoztam először a sorozattal, amikor is a bookline-on akciós volt az első 4 rész poton 4000 Ft-ért. Gondoltam beruházok rá, előtte persze azért olvastam pár kritikát a könyvről, amik alapján a megrendelés biztossá vált. Úgy voltam vele, ha netán még sem tetszene akkor elajándékozom.

Már az első könyv rabul ejtett a csodálatos világgal, az érzelmes férfiakkal. Minden rész egy testvér életét és felének megtalálást meséli el. Nem csak egy szerelmi szál fut a könyvben, hanem folyamatosan több testvér életébe is belelátunk.

Egy éve olvastam az előző részt, nagyon sokat kellet várni erre a részre, úgy volt hogy már nyáron meg fog jeleni a könyv, de sajnos erre csak jóval később került sor. 
A könyv mérete elrettentő lehet, de aki ismeri az írónőt, tudja, hogy egy felesleges sor sincs benne!!!
Féltem, hogy nem fogok már emlékezni a dolgokra, de amikor bele kezdtem, rögtön otthon éreztem magam a testvériség világban. Ezek a szereplők számomra már a családomhoz tartoznak. Minden egyes könyvet megéltem velük együtt. Ez a sorozat olyan érzelmeket vált ki belőlem, amit szerintem nem sok könyv. Minden egy oldal elolvasása utána valamilyen érzelem volt bennem. Volt amikor együtt örültem a szereplőkkel, volt amikor együtt nevettem velük, a szenvedésüket is megéltem és néha úgy fogtam volna akár John akár Tohr kezét csak, hogy tudják én velük vagyok!

Ebben a részben volt számomra a legtöbb szomorúság, már a könyv elején ejtettem néhány könnycseppet Wellsie-ért, de a könyv utolsó pár fejezete már nagyon megríkatott....

Nem tudok mást mondani, mint hogy egy újabb zseniális történet kaptam. Biztos vannak hibái a könyvnek, de én nem látom, mert elvetemült vak rajongó vagyok. Ez a világ amit Ward felépített tökéletes. Szépen kidolgozott világ, egyedi karakterek, szerelem, erotika, akció, harc... mi kell még???

Tohr-t már a legelső részben ismerhetjük meg, így az ő történetére voltam talán eddig a legkíváncsibb, mivel minden részben szerepelt. Volt ahol csak pár sor erejéig, volt ahol néhány fejezet erejéig, de mindig a könyv egy fontos szereplője volt. Az amit a könyvben megélt számomra nagyon megindító, nem egy boldog témát boncolgat az írónő, amikor is el kell engedni az elveszített szerelmet. Nem kívánom senkinek, hogy ilyet éljen át, Tohrt is annyira sajnáltam.

Sen'ki számomra eddig egy semleges karakter volt, nem mondom azt hogy teljes mértékben el tudom őt fogadni a párjaként, mert én nagy Wellsie rajongó vagyok! de hát ezt osztotta a gép, illetve neki is jobb így.

Tetszett, hogy ebben a részben szinte az összes testvér szerepelt nem csak megemlítés szinten. Szívesen olvasnék a már együtt lévő párokról többet.

Az írónő megint jól előkészített a következő könyvet.... több opcionális pár is képbe került, az alantasok szerintem inkább a háttérbe szorultak, viszont a király elleni lázadás nagyobb szerepet kapott, így nem nehéz kitalálni mi is lesz a következő könyv fő témája (természetesen egy testvér párra találása mellett:).

Ebben a részben is nem csak 1-2 szálon futott a történet, hanem jóval többön. Több szemszögből is figyelhetjük az eseményeket, illetve mind az alantasokkal való harcból, mind pedig Xcore ellentáborából is többet megtudhatunk.

Ahogy a könyvel haladtam egyre csak jobban izgultam mi fog történni, aztán ahogy elértünk a rózsaszín ködhöz picit megijedtem, hogy na ne.... ennyire azért nem lehet egyszerű. De szerencsére nem kellett csalódnom, néhány olyan fordulat történt a könyv végén, hogy köpni-nyelni nem tudtam. A könyv egy része ilyen szempontból kiszámítható, de Ward mindig okosabb nálam és olyan eseményekkel spéceli meg a könyvet, amitől újra és újra kivívja a tiszteletemet az írói zsenialitása iránt.

Ilyenkor sajnálom, hogy nem tudok jobban angolul, mert már most készítem magam lelkileg, hogy egy évet kell várnom az újabb rész megjelenéséig, és közben folyamatosan fogom látni az információ csepegtetéseket és a falat fogom már kaparni.

Az igazság az, hogy most is 3 nap alatt elolvastam a könyvet, csak a suli miatt picit kitolódott az olvasás ideje. Ami pedig nálam nagyon szó mert naponta max: 150 oldalra vagyok kalibrálva. Azért vannak kivételek:)


PLS: Ulpius kérlek siessetek a következő rész magyar kiadásával!!!!!!!!!!!!!!


5/5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése