Keresés ebben a blogban

2013. május 2., csütörtök

Vivien Holloway: Pokoli szolgálat

Aba Kiadó 2013. 05. 05.

Oldalszám: 320

ISBN: 9786155332050





Mit adnál azért, hogy megmentsd a szeretteidet? 
A szabadságodat, az életedet? 
Mit tennél, ha ráébrednél, hogy mindez hiába volt? 
Beletörődnél, küzdenél?

Lilian küzdött. Mindent megtett, mégis elbukott, most pedig már sohasem szabadulhat a Pokolból. Ő az Ördög egyik bérgyilkosa. Életre szóló szerződéssel. Egy lélektolvaj, aki levadássza azokat, akik keresztbetettek Lucifernek, a lelküket pedig magával viszi. 
Az új megbízás egyértelmű, a feladat világos, ám Lil dolga korántsem olyan egyszerű, mint gondolta volna. Mert a Pokolban semmi sem az, aminek látszik. 
Lilian azt hitte, hogy fogsága évei alatt már mindent látott, átélte már a legrosszabbat, ám kénytelen rájönni, hogy érhetik még meglepetések. Lucifer nem kegyelmez, nem felejt, és nem bocsát meg, most pedig a lehető legkegyetlenebb büntetést eszelte ki. Lil-nek újra meg kell harcolnia a puszta életben maradásért. 
Közben azonban a feladatát is el kell végeznie, ami nem csak azért nehéz, mert Greg Weiss kedves, jóképű, és minden tekintetben úriember. Lil-re az ilyesmi már sok-sok éve nincs hatással. De történik valami, ami még az ő jéghideg maszkját is darabokra töri, és felszítja lelkében a lázadás szikráját. 
Szabadulni akar, bármi áron, csakhogy ebben a háborúban már nem csak az ő élete a tét. Senkiben sem bízhat, senkire se számíthat. Élete legveszélyesebb küldetésére indul, mely egyben az utolsó esély a szabadulásra. Pokoli játszma ez, ahol a szabadság nagyobb kincs, mint maga az élet.


Amikor megtudtam, hogy kiadásra kerül a Pokoli szolgálat nagyon megörültem, ezzel szemben sajnos a magyar írókkal szemben van egy ellenállás is bennem, mivel sokszor belefutottam már eléggé gyenge történetekbe, de ennél a könyvnél megvolt bennem a kíváncsiság, hogy mit is írt Vivien Holloway, milyen történet oszt meg velünk olvasókkal.
Így a bejelentés óta követtem az eseményeket a könyvel kapcsolatban, úgy éreztem nekem ezt mindenképpen olvasnom kell!

A félsz picit benne volt, de amikor úgy jobban beindult a történt, akkor megnyugodtam, hogy nem lesz itt gond.

Merő megdöbbenésként ért, hogy ez felnőtt könyv. Nem tudom miért asszociáltam tini könyvre, mert hát a fülszövegből sem ez jön le, de biztos én olvasok túl sok YA könyvet azért:)

Amikor elkezdek egy történetet olvasni, van, hogy több mint 100 oldalt is el kell, hogy olvassak mire belerázódok a történetbe és felveszem az írói ritmust. Itt viszont a 3-4 fejezettől kezdődően úgy éreztem, mint ha már a második részét olvasnám a könyvnek, csak az idő míg megjelent a második rész az elfeledett részeket kell újra visszahoznom. Így az írói stílus számomra nagyon élvezetes volt, jól használja a szavakat és ezáltal könnyen bele lehet merülni a történetbe.

Liliant nagyon hamar a szívembe tudtam zárni. Többször is említettem már, hogy nekem fontos, hogy a karaktert meg tudjam szeretni vagy esetlegesen gyűlölni, hogy valamilyen érzelmet váltson ki belőlem. Itt Lilian teljes kétségbeesését, elkeseredettségét, szomorúságát, kilátástalanságát átéreztem, így csak olvastam és olvastam és olvastam. Tetszett, hogy Lilian érzelmeit is megismerheti az olvasó, sokat mesélt magáról, a gondolatairól.
A történet jól fel van építve, fenntartja az olvasó figyelmét a most zajló eseményekkel, de a visszautalásokkal egyben lesz kerek az egész. Megtudhatjuk Lil, hogyan élte meg a múlt történéseit, hogyan vált azzá, aki most, hogyan lett ennyire kemény, hogyan törték meg és miképpen tudott még is felállni és folytatni az életét.

Oda vagyok a kitalált világért! Nem mondanám egy eget rengető új ötletnek, de még is a kivitelezés zseniális. Egy egyszerű Nagyfőnők és Lucifer által irányított halandók életéről szóló történet, amikor is ők dobálják a lapokat, amikor is nem minden fenékig tejfel...

Ami nagyon tetszett az alakváltás, szerintem jól beleilleszkedett a történetbe és miért ne lehetne Lucifer bácsinak ekkora hatalma, az ő érdekeit szolgálják a bérgyilkosai, így az ő munkájukat segíti csak ezzel a lehetőséggel. Ha valaki nekem először azt mondja, hogy ez alakváltós történet, biztos kiakadok, hogy jön össze a Pokol meg az alakváltás, de persze én az állat-ember alakváltásra asszociáltam volna ami ebben az esetben tényleg furcsa lett volna. De így, hogy a kinézetén tud változtatni, nagyon bejött.

Volt itt izgalom, harci jelenetek, bár itt picit már megint a túlzott vizualitásom miatt úgy éreztem ez nekem véres, de nem volt még zavaró.
A könyvben folyamatosan történnek a cselekmények, így egy másodpercre sem tudtam lerakni.

A szerelmi szálat elhanyagolhatónak gondolom, természetesen megjelenik de nem ezen van a hangsúly. Így egyáltalán nem zavart a pasi körgyűrű Lil körül.
Greg a tipikus jófiú, aki mindent megtesz a lányért, picit nekem tutyi mutyi volt.
Berith tudom több olvasót is elvarázsolt a karaktere, de én nagyon megharagudtam rá, így kiesett a pikszisből nálam, de úgy érezem ő még sok meglepetést fog nekem okozni.
Gabe az elején zavart, hogy ő a jó és csak segíteni akar, de amikor kellet volna nem segített, valahogy őt meg nem tudom hová tenni.
Tehát az eddigi felhozatalból én egyiket sem érzem a megfelelő társnak jelenleg, de majd idővel:)
Azért is tetszett ez a fajta kivitelezés, mert így megismerhetjük a pasikat is és van lehetőség érzelmek kialakulására, nem csak a meglátlak és beléd esek történet. Bár tény, hogy ez nem egy romantikus történet, de hát egy kis szerelmi szál mindig kell:)

Be kell valljam ilyen végkimenetelre nem számítottam! Volt egy két fordulat ami kiszámítható volt, de ezek száma elenyésző, inkább azon döbbentem le, hogy mennyire meg tudott lepni az írónő. Többségében olyan fordulatok következtek be a cselekménybe, amire nem csak az, hogy nem számítottam, de fel sem merült bennem ilyen lehetőség.

Két negatívumot tudnék megemlíteni. Az első két fejezetben nagyon sok szóismétlést találtam, vagyis pontosabban csak egy szót az és-t. Nem tudom ez azért tűnt fel annyira, mert akkor még csak ismerkedtem a történettel és inkább a szavakra figyeltem, mint hogy szárnyaltam volna a cselekménnyel. De a 3 fejezettől már teljesen rendben volt:)
Ami számomra nem is zavaró, hanem egy óriási kérdés az az időbeni elhelyezés. Valahogy a történetet nem tudtam a mostani való világba beágyazni, mivel több mint 60 év is eltelt, hogy Lucifer szolgálatába állt, így nem tudtam, hogy amikor most a cselekmény játszódik, akkor az a jövőben van? vagy ezek 60 éve történtek és a mostani jelenben járunk? Szét tudtam én választani, hogy mi volt most és korábban nem ezzel volt a gondom, hanem, hogy ami a könyvben a jelen az most a mostani jelen vagy a jövőben jelen...

Összességében egy nagyon jó történetet olvastam az újrakezdésről, a kitartásról, az örökös harcról és a továbblépésről. 

Szeretnék neked gratulálni, mert tényleg tudsz írni, és nálam bekerültél a jó írok magyar klubjába. Benina és Gaura Ágnes után örülök, hogy egy újabb első regényes íróra mondhatom azt, hogy ez igen! nincsenek benne klisét, jó az írói stílus, élvezhető a történet, szerethetők/gyűlölhetők a karakterek, izgalmas a cselekmény! Ha az első rész ilyen, milyen lesz a második??? amit természetesen nagyon de nagyon nagyon várok, mert űűűbbbbeeerrr brutál függővég!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sokat tanakodtam a pontozáson, hogy 4 vagy 4,5 de úgy gondolom, ha már egy kiemelkedően jó magyar író tollából születő urban fantasy regényről van szó, akkor igen is a jobbat kell, hogy kapja, mivel szeretném eme könyvre felhívni a figyelmeteket és a kíváncsiságotokat is felcsigázni, mert tényleg megéri elolvasni!

5/4,5


Köszönöm a könyvet az Aba kiadónak! Egy igazi gyöngyszemet fedeztetek fel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése