Keresés ebben a blogban

2014. március 26., szerda

Janet Evanovich: A szingli fejvadász 1.

Emlékszer erre a plakátra? Arra a béna lányra a filmvásznon? ahol olyan erőltetett poénok voltak, hogy a fejemet fogtam, te jó ég... annyi maradt meg a filmből, hogy valaki próbál kimászni a szemetes kukából? Nálam igen ennyi maradt meg...
Eme film megtekintése utána én sem vágynék a könyvet elolvasni, mivel ez is egy könyvadaptáció, csak éppen a bénábbik fajta...
Tehát mondhatom, hogy a film nem tett jót a könyv image-nek...

De ez most miért is volt fontos? 

Mert nálunk ez a könyvsorozat valahogy nem tudott befutni... 

Nézzük is a kiadási adatokat:

1.


2007-ben a Megvető kiadó gondozásában jelent meg az első rész Egy - mérgezett meggy címmel 
Hát sem a borítóra sem a címre nem mondanám azt, hogy ezt én elolvasnám...

2.
2007-ben az Ulpius-ház gondozásában is megjelent A szingli fejvadász címmel
Hasonlóan nem vagyok túl jó véleménnyel a borítóról...

3.
2008-ban egy újabb kiadást ért meg szintén az Ulpius-ház kiadásában új borítóval...

4.
2011-ben újra kiadta az Ulpius-ház már új borítóval... hátha így kelendőbb lesz...

Nem tudom miért rémlett úgy, hogy volt egy film-es borítós kiadás is, de ezek szerint benéztem, mert sehol sem találtam.

De hát már így négy kiadást ért meg nálunk az első rész és nem sikerült a könyvnek befutnia? Miért? talán a rossz borító? vagy rossz marketing? Bár akkoriban még nagyon nem volt, talán ha szürke tartalmú lenne akkor ezt is nyomatná a kiadó...

Én a 3-mas verziót olvastam:D

Fülszöveg:

Stephanie Plum közel harminc (kilóban sajnos távol), elvált, munkanélküli, kocsi nélküli, pasi nélküli. Mióta a fejébe vette, hogy beáll fejvadásznak, mindig történik vele valami. Hol kocsik robbannak körülötte, hol szatír tör rá, hol megskalpolnak valakit, és közben valahogy mintha minden Joe Morelli körül forogna. Aki hatévesen becsalta a garázsba, hogy vonatozzon vele, jó tíz év múlva pedig elvette a „csokis fánkját”. És ha mindez még nem lenne elég, ott az anyja, aki folyton újra akarja házasítani, meg persze Mazur nagyi, akinek mindenről három dolog jut az eszébe: a szex, a szex és a szex. Janet Evanovich krimifolyama a világ első számú szórakoztató női sorozata. Minden kötete már néhány nappal a megjelenése után vezeti az összes sikerlistát, sokmilliós rajongótábora jobban várja, mint a Szex és New York vagy a Maffiózók újabb részét.

Egy – mérgezett a meggy és Egy fejvadász címmel is megjelent.


Én és a könyv találkozása: 2008-ban kaptam szülinapomra a barátnőimtől, bár bevallom a borító engem sem nyűgözött le és a barátnőim nem nagy olvasósak, vagy ha olvasnak is nem egy fajta az ízlésünk. Azért a barátnőm megnyugtatott, hogy a kolléganője ajánlására vették nekem, mert hogy szórakoztató. Hát úgy voltam vele veszíteni valóm nincs.

Így idén sikeresen újra olvasást tartottam eme könyvel, és nem kellett csalódnom ugyan olyan jó volt mint először.

De sajnos eddig még nem jutottam a tovább a 2,3,4-dik kötetre amit még kiadtak, mivel vártam, hogy nahh hátha folytatják, de pár éve 100%-ig biztossá vált, hogy ennél többet nem áldoz a kiadó, ő megtett mindent, mindent a könyvsorozatért... 

Azért kis érdekességként hozzá tenném, hogy csak nálunk nem megy, kint amcsiban 2014-ben jön a 21-dik rész!!!! Amit azért bevallok merésznek tartok, mert már egy tv sorozatból is sok ennyi rész:D

Térjünk is végre rá erre a szerencsétlen első részre:)

Stephanie Plum közel harminc éves elvált, önálló, szingli nő, akit éppen most rúgtak ki nem éppen álmai állásából... aktív munkakeresésbe kezd. Anyukája pedig aktívan keresi neki a tökéletes férj jelöltöt amiből Step nem kér:D, apukája nem sok vizet zavar, de Mazur nagyon feldobja a hétköznapokat. Mint egy jó család a Burgból így a Plum család is összetart, hogy Step-nek állást találjanak. Amikor is Vinnie Step unokatesója állást ,,ajánl" az óvadékügynökségénél. Nincs mit tenni, kell a pénz a számlák kifizetésre így elvállalja Step a munkát, nahh innentől jönnek az izgalmak:)

Valahogy nem szoktam ilyen szórakoztató regényeket olvasni, ami tényleg csak kikapcsol és megnevetett. Én azt szeretem ha van pici fantasy vonal, de ez a könyv a kivételek közé tartozik. Imádtam minden sorát. Step egy annyira valós karakter, hogy ennél már nem is lehetne igazibb. Tény ügyetlen és mindent ,,elront" amit a szakmában lehet, de ő így szórakoztató.

Van itt pici nyomozás, amit szerintem jól felépített az írónő, tény nem szoktam ilyen nyomozós storykat olvasni, így lehet nem ez a legnagyobb durranás ilyen téren, de ehhez a könyvhöz tökéletes volt.

Tetszett, hogy van itt valamiféle szerelmi szál, de még sem az.... ez a macska egér játék ami Step és Morelli között van imádom.

A jó könyvekről mindig nehezebben áradozom. Így csak azt tanácsolom, hogy sos beszerzendő és olvasandó. Nagyon jót fogsz nevetni!!!!!

Megmondom őszintén nem értem ez a könyv miért nem lett sikeres nálunk? Tényleg jó a történet, jók a karakterek, élvezhető a nyomozás és baromira vicces. Talán a rossz borító, ennél jobb ötletem nincs.

5/4,5

Olcsón beszerzendő:)

Megrendelheted a netről teljes áron is a kiadó honlapján vagy bármelyik nagy könyvkereskedőtől, de:
Tanács Ulpius boltba ha jársz, nézz szét a leakciózott könyvek között, mivel ott is kint van 299 Ft-ért, és persze az új borítós változat eredeti áron a normál polcokon. (Sugárban az Ulpius boltban vettem én is a 3 részt ennyiért, de a többi rész is ott volt 299 Ft-ért!)
Az Örsön szintén megtalálható olcsóbban is, a HÉV-nél van egy könyvesbolt a Sugár bejáratával szemben ott 500 Ft-ért tudod beszerezni a könyvet.
A moly boltban is beszerezhető 500 Ft-ért kattttt



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése