Keresés ebben a blogban

2014. június 26., csütörtök

Hugh Howey: A megoldás (Siló 4)

Könyvmolyképző kiadó 2014 június

ISBN: 9789633737347

Fordította:  Rákócza Richárd

Oldalszám: 184

A sorozat kötetei:
1. Siló
2. Megfelelő méret
3. Kivetetve
4. Megoldás

Az új polgármester és a mellette állók által halálra ítélt és a silóból kitaszított Juliette-nek hamarosan el kéne pusztulnia a mérgezett külvilág zord körülményei között, de a hivatalától megfosztott seriff nem várt segítséget kap., Védőruhája sokkal jobban szerepel, mint az eddigiek. Juliette nem csak életben marad, de hamarosan rádöbben: nem az ő silója az egyetlen, sőt, az sem lehetetlen, hogy a legközelebbibe behatoljon, és apránként felfedezze, hogyan jutott idáig a világ.

Mialatt Juliette megismerkedik a szomszédos siló egyetlen életben maradt lakójával, régi otthonában elterjed a lázadás szelleme. A Gépészet bugyraiból felfelé indulnak az elégedetlen, haragos emberek, a siló vezetésének egyeduralmát felkelés fenyegeti, sok évtized eltelte után egy újabb lázadás, amely ezúttal talán az utolsó lesz.


Sokan próbálnak az Amazon.com-on szerencsét, de csak pár írónak sikerül befutni. Kíváncsi voltam arra a könyvre ami alig három hét alatt készült el, 99 centbe került, 2011 novemberében kezdte árusítani Hugh Howey az Amazonon és három hónap alatt 1000 letöltést produkált.
Tény egy 60 oldalas kis ,,novelláról" van szó, de akkor is, mely író képes arra, hogy ilyen rövid történetbe bele suvasszon valami olyan zseniálisat, hogy tömegek kérjék folytassa a történetet. 5 kötetet élt meg a Silóban játszódó világ, melyet külön-külön és egyben is megjelent kint (itthon csak külön kötetekben).
2012 januárjában készült el az 5. kötet, 23 000 eladott példány e-könyvként! Oké nagyobb ott a piac, de akkor is bizonyos szempontból felfoghatatlan, hogy valakinek sikerült ilyen rövid idő alatt ilyen eladást produkálnia.

Nekem ennél nem kellett több, tudni szerettem volna mitől olyan jó ez a könyv. Amikor megtudtam, hogy a Siló kiadásának a jogait a Könyvmolyképző vette meg nagyon megörültem. Nem lehetett még akkor tudni, hogy egyben van külön-külön fogják kiadni. Hát persze, hogy külön-külön adták ki még tavaly az első három részt. Bevallom picit azért drágállottam a 60 oldalért az 1500 ft-t és a 2-3 dik részért a 2000 ft-t (200 oldal alatti oldalszám...). Oké értem én, hogy drágák a jogot, a nyomda, a fordítás és még miegymás amire én nem is gondolok, de akkor is. Bennem mondjuk felmerült volna a kiadó helyében, hogy már úgy is jó ideje pedzegeti, hogy belevág az e-könyves piacba (máig nem sikerült). Itt lett volna a legeslegjobb lehetőség szerintem elindítani ez a dolgot, de hát én csak külső szemlélő vagyok. Véleményem szerint külön-külön e-könyvként ki lehetett volna adni a részeket, nyomtatott formában pedig egyben. De hát mindegy:)

Arra sajnos nem emlékszem hogy amikor megjelent vagy valami esemény keretében, de a Könyvmolyképző akciót hirdetett, hogy az első 3 rész 500/db arán beszerezhető. Nahhh ez az ár volt amiért már nekem mindenféleképpen kellett!!

Az első három részről eddig nem született bejegyzés, pedig még tavaly elolvastam. Gondoltam majd most újra olvasom a 4-5 rész előtt, de hát kölcsön adtam és mivel az olvasási sorrendem/hangulatomat nem tudom előre meghatározni így nem kértem vissza. Egyik este elkapott az érzés, hogy nekem most ezt kell folytatnom és nem érdekel, hogy nem olvasom előtt újra a korább köteteket.

Azért pár mondatot szólnék a korábbi kötetekről:

A Silóban érezhető, hogy az író csak egy történetnek tervezte először az egészet. Nem számított rá szerintem, hogy ekkora sikere lesz. Furcsa mert baromi rövid, de úgy letudta kötni a figyelmemet, hogy nem éreztem kevésnek a cselekményt. Itt a tökéletes példa, hogy nem az oldalszám a lényeg, hanem az mivel töltik meg azokat a lapokat. Teljes mértékben lezárt a történet, de a folytatás is dukált egyaránt. Megvolt benne minden ami kell: titokzatosság, borzongás, izgalom, szerelem, nyers valódiasság, összeszedettség, jól felépített történet.

A Megfelelő méretben (ezt a címet picit furcsállom) új vonalat indított el az író, ekkor már több szálon futott a cselekmény. Kihatással voltak az Silóban történt események az ott élőkre, számos ember kíváncsiságát keltették fel... Picit jobban megismerhettük ezt a komor világot, a kulcs szereplőket. Bár még mindig kevés területét ismerhettünk meg a Silónak, de ahol jártunk ott sok titkot fedezhettünk fel.

A Kivetetvében éreztem, hogy itt már tudta hogyan fog végződni a történet. Minden apró cselekmény mozzanatról mozzanatra kigondolt volt. Jó pár rejtély felfedezésre került és Juliette története is továbbfolytatódott. A könyv utolsó fejezete... te jó ég... hogy én mennyire dühös voltam, hogy miért nem adták ki egyben az egészet!!! Ez az a pillanat volt, hogy most azonnal akarom a folytatást. Talán ezen akkori érzelmek juttattak el most oda, hogy nem olvasom újra az első három  részt, azonnal a folytatás kell.

A Megoldás (Siló 4) és a Hajótörött (Siló 5) a Könyvhétre jelentek meg, amit én akkor ott be is szereztem 20% kedvezménnyel:) (az élet apró örömei:D)

A Megoldásban úgy éreztem igencsak kitett magáért az író, már majdnem 200 oldalas volt!!!!!!!

Az első fejezet picit furcsa volt, hirtelen nem tudtam, most hol vagyunk, milyen időben, miért is emlékezünk vissza, de eme fejezet a későbbiekben igen fontossá vált. Juliette és a segítői olyan eseménysorozatot indítottak el ami váratlan fordulatokat hozott a Siló életében. Az egész hely felbolydult, ki ezért, ki azért, de minden fél tudta, hogy most aztán gáz van, valami történni fog, csak az hogyan és miképpen az volt a kérdés.

Lukas Juliette barátja aki az IT-n dolgozott olyan helyzetbe csöppent bele amit nem vártam, sőt ő sem igazán tudta, hogy most helyes-e amit tesz. Azon információk melyek birtokába jutottak, egyszerűen felfoghatatlanok voltak számára, pedig a nagy torta apró morzsácskáját tudta csak meg.

Bernard végre polgármesteri címben pompázhat, de a kérdés meddig? Ez a polgármesteri pozíció nem egy életbiztosítás... Választott ,,árnyéka" biztosan jó választás volt?

Holston és Allisonról sem feledkezik meg a könyv, akik végül is elindították ezt a lánc folyamatot.

Jules pedig a tökéles nő, aki végre remélem rákoppint a rossz fiúk orrára:D Nagyon szeretem a karakterét, mert izgalmas, ésszerűen gondolkodik, rejtélyekkel telik a vele kapcsolatos események.

Walker végre előbújt a ,,cellájából" és kinyitott a száját, ennek eredményeképpen a mély-lent igencsak felháborodott...

A cselekmény három szálom fut. Fő szálnak inkább a Silóban játszódó eseményeket éreztem és Jules története pedig másod hegedűs volt. Megismerhetjük a Gépház és az Ellátáson dolgozók közös tervét... velük szemben pedig ott áll az IT...

Az írónak megint sikerült elérni, hogy borzongjak, hogy együtt féljek, izguljak minden egyes lélegzetvételért, utána pedig az információktól sokkolódjak.

Még jó, hogy nem kell várnom a következő részre, kezdetem is azonnal:D


5/4,5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése