Keresés ebben a blogban

2013. február 21., csütörtök

Karen Marie Moning: Tündérkrónikák sorozat

2010-ben jelent meg a első rész itthon Keserű ébredés címmel a Kelly kiadó gondozásában. Arra már nem emlékszem, hogy rögtön el is olvastam, vagy megvártam a második részt. De az tudom, hogy annyira nem nyűgözött le az első könyv. Még ebben az évben meg is jelent a következő rész, majd 2011-ben megjelent a sorozat harmadik része A hajnalra várva. Innentől kezdve nagy csönd volt a folytatással kapcsolatban. Emlékszem nagyon sokan írtak a kiadónak, hogy nem-e folytatná a sorozatot, majdnem végül 2012-ben jött az áttörés amikor is a Cor Leonies kiadó bejelentette, hogy folytatja a sorozat. Óriási ovációval fogadta  mindenki főleg a moly közönsége, többek között én is. Amikor kiadták tavaly az utolsó két részt annyira nem voltam beindulva a könyvre mint mások, úgy voltam vele hejjj ráérünk erre még.
Arra már sajnos nem emlékszem, hogy mikor de tudom hogy az első három részt korábban olvastam és teljesen lenyűgözött a harmadik rész, mély depresszióba este utána, hogy egy ilyen függővég után mikor is fogom olvasni a következő részt. Talán azért is maradt el a nagy én is, én is, sos olvasni akarom amikor megjelent, mert valahogy dühös voltam, hogy ennyit kellet rá várni és tuti újra kell olvasnom a sorozatot, mert hát ennyi idő távlatába az ember elfelejt ezt azt.

Idén úgy gondoltam itt az ideje, hogy újra megbarátkozzam a sorozattal.

Ahogy már említettem az első olvasás során nem nyűgözött le a sorozat, de most viszont amikor újra olvastam, teljesen odáig voltam érte. Meglepődtem, hogy nagyon sok mindenre emlékeztem, ezzel szemben nagyon sok mindenre nem. Így félig újdonságként ért egy egy esemény, bár volt amit alig vártam, hogy mikor derül ki:)
A könyv első része valahogy jobban tetszett mint először, viszont a közepe felé számomra picit ellaposodott. Tetszett az írásmód, főleg, hogy sokat utal a jövőre, látszik, hogy az írónő nagyon jól átgondolta a dolgokat illetve, hogy milyen információkat mikor ad a tudtunkra.
Ezzel szemben Mac-et szint úgy nem sikerült itt még megkedvelnem. Nagyon izgalmas az ő karaktere, főleg, hogy tudtam a harmadik részig mennyi változáson fog átesni és a legvégén a Mac 1.0-ból Mac 5.0 lesz:)
A kidolgozott világért én itt még nem voltam annyira oda, inkább azért, hogy ez az egész fel van építve.
Ez a kötet nagyon jó volt arra, hogy megismerjük Mac-ket, elkezdjünk érdeklődni ki is ez a Jericho Barrons és megtudhattuk, hogy igen is félni kell a sötétben mert az árnyak mindig lesben állnak, hogy elkapjanak.
Függő vég! Csak akkor olvasd el ez a részt ha már megvan a második!:) 

Így erre a részre, nagyon szigorúan (csak azért mert tudtam, hogy később csak jobb lesz a sorozat:D): 3,5 adtam rá.

Ezután rögtön bele is vetettem magam a második részbe.

Az első olvasásról ezzel a résszel kapcsolatban nincsenek emlékeim, hogy mennyire tetszett. De most az újraolvasás során ez a rész már sokkal jobban tetszett, faltam a lapokat. 
Az új szereplők is jól illettek a történetben. Mac látóköre is kicsit kiterjedtebb lett:)
Ekkor tűnik fel Dani (Mac későbbi tündérgyilkoló harcostársa), Rowena a gonosz sidhe-látók csapatkapitánya illetve az első résznél elfelejtettem megemlíteni V'lane-t....
Barrons: ez a pasi egy nagy titok, és azt tetszik benne, hogy Mac csak töri a fejét, hogy ki is ő, mi is ő. De Barrons mindig elérhetetlen, titokzatos pasi marad.
Ami ebben a részben nekem hiányzott és az első részben nagyon szerettem, azt a sok utalás a jövőre, itt már folyamatosan ment a cselekmény, nem voltak megszakítások, amikor is valami izgalmasra utalhatna a jövővel kapcsolatban. De ettől még jó.

Ennek a könyvnek a vége... igen Moning tud valamit, kaparod a falat, hogy te jó ég, ŰBER BRUTÁL FÜGGŐVÉG. Olvasása csak akkor ha megvan a következő rész:D
Ennél a résznél kapott el a Moning láz, de mivel tudtam, hogy a következő rész még jobb lesz, így nem adhattam neki 5-ből 5-öt, így erre a részre 5/4,5-et adok.


Folytattam!

Ez a rész volt az amiért teljesen odáig voltam, és mindenkinek ajánlgattam a könyvet. Sajnos az újraolvasás során picit csalódás ért. Emlékeimben sokkal jobb volt ez a rész mint most. Tévedés ne essék, tetszett és igen a vége az utolsó 20-30 oldal az nagyon ütős, de a könyv első 200 oldalával nem nagyon tudtam mit kezdeni. Nem az volt a gond, hogy emlékeztem volna mindenre, mert nem így volt. Sokszor csak jött az emlékfoszlány, hogy tudom itt ez és ez volt, de ez mikor is lesz, hogy is jön rá Mac...
Imádtam Mac és Barrons beszélgetéseit, olyan jókat derültem rajtuk, és akkor még nem olvastam az utolsó részt és nem tudtam mi Barrons már nagyon tudni akartam:D
Összességében ez a részt is tetszett, de másodszorra nem durrant akkorát, mint először. Történnek benne szép számmal az események, és az nagyon jó a könyveiben, hogy várunk valamire, hogy történjen és azt nem az utolsó részben történik, hanem még jóval korábban és szépen fel van építve, tovább van gondolva minden.
Meg kell hagyni Moning függő végei nagyon durvák és ebben a részben is nagyon ütős volt, nem tudom, hogy ezt ,,tanítják"-e vagy ennyire frappáns ez a nő, de azt elérte nálam, hogy végig olvastam a sorozatot.
Be kell valljam a csalódás miatt, közbe iktattam pár könyvet, míg a maradék két részt is elolvastam.
Így erre a részre: 5/4

Pár könyv után...

2 nap alatt elolvastam, közre játszott egy kis beteg szabi is, úgy hogy volt időm. Ezt a részt hajnali 1:50-kor fejeztem be, mert nem bírtam lerakni!!!!!!!
Jericho ááááá eddig nem voltam oda érte annyira (bírtam a buráját, meg minden), de itt áttértem az IMÁDATRA!
Mit is mondhatnék, le voltam nyűgözve, köpni nyelni nem tudtam, és nagyon komolyan veszekedtem magammal, hogy ne hogy akkor neki álljak a következő résznek. De a fáradság nyert és csak másnap kezdtem az utolsó résznek.
Ez is függő véges volt, de álmos voltam nahhh:D
Már ezért a részért érdemes volt újra olvasni az első 3 részt! Tudtam, hogy az utolsó rész az még jobb lesz, nem tudtam elképzelni, hová lehet ezt már feszíteni? hogy lehet még ennél is jobb valami?? Hát az utolsó rész még jobb!!!!!!!!!!
Itt lettem Mac rajongó is egyben, a szívemhez nőtt ez a csaj!
Nem tudom Moning honnan ilyen zseniális, de meg kell valljam ekkor lettem igazán nagy rajongó!
CSAK AKKOR OLVASD EL HA MEGVAN A KÖVETKEZŐ RÉSZ!
A cselekményről nem nagyon akarok bármit is mondani, mert ha elkezded nem bírod abba hagyni legyen ennyi elég:D:D
Pontozás: 5/5************************

Rögtön a Rossz hold kelt fel után másnap reggel:D neki is kezdtem....

Ezt is nagyon hamar befejeztem... 2 nap:( 
Az eleje eléggé döcögősen indult számomra... hiányzott nahhh... alig vártam már, hogy visszatérjen....
De hát lányok/nők/asszonyok/hölgyek nem Jericho Barrons miatt olvastuk ezt a sorozatot??????? De:D
Néha már én sem tudtam, hogy fiú-e vagyok vagy lány, nem hogy szegény Mac. Csak kapkodtam a fejem a tömérdek információra, melyből a fele kamu volt... jól átvágtak engem is... volt mikor bevettem... jól csinálta a Sinsar-Dubh meg kell hagyni.
Tudtam én, hogy tündér falván nincs minden rendben, de hogy ennyire... gyanakodtam én rá elég rég óta, de ááá nem lehet.... aztán még is....
Megeszem a kalapom ha tudta az első rész írásakor, hogy ő ezt fogja az ötödik részben művelni! Akár tudta, akár nem zseniális, briliáns, ámulatba ejtően tökéletes sorozat!
Sok mindenre fény derül, de azért maradnak nyitott kérdések. Megmondom őszintén vártam én itt sokféle befejezésre, sok tippen volt, hogy akkor most végül is ki-ki, de ezt így nem raktam volna össze.

5/5

Az egész sorozatban összegében: 5


Köszönet a Cor Leonies kiadónak, hogy végül folytatta a sorozatot és mind a két részt ilyen hamar elhozták nekünk!!!!!




A kedves Moly Társaknak írtam egy kis üzit, megosztom veletek is:)

Kedves Moly Társak!

Eléggé hőzöngök magamra, hogy miért is vártam ezzel ennyit, amikor a csapból is ez folyt, hogy mennyire jó, de én nem hittem el. Ha legközelebb is valami ilyen fenomenális sorozatról van szó és az egész moly lázban ég miatta (én is örültem a folytatásnak, de úgy voltam vele, hejjj ráérünk erre még) akkor legyetek szívesek fejbe kólintani és rám parancsolni, hogy most ez kell olvasni!!!!!!!!

Már kaptam visszajelzéseket, hogy megteszik:D:D.

Az ICED-ról nem fogok lemaradni!!!!!!!!!!!! Akarom MOST!!!!!!!




5 megjegyzés:

  1. Szia, liket tudnál adni 4. 5. részhez? elöre is köszi :3

    VálaszTörlés
  2. Szia, liket tudnál adni 4.és 5. részhez? Előre is köszönöm.

    VálaszTörlés
  3. Szia!Tudnád küldeni a 4-5 részt nekem is? Köszönöm szépen.

    VálaszTörlés
  4. szia.Elkuldened nekem is a- reszt. Koszonom szepen. anitabereczki89@gmail.com

    VálaszTörlés