Keresés ebben a blogban

2014. január 13., hétfő

Anna Sheehan: A long, long sleep - Hosszú álom

Könyvmolyképző kiadó 2013

ISBN: 9789633734827

Fordította: Cziczelszky Judit

Oldalszám: 368


Rosalinda Fitzroy 62 évig aludt, majd egy csókra ébredt. 
Elzárva az altató-keltette álomban, egy hibernáló kamrában, egy elfeledett pincében, a 16 éves Rose átalussza a Sötét Korszakot, amely milliók halálát követelte és alapjaiban változtatta meg az általa ismert világot. Most, hogy a szülei és az első szerelme régen elhunytak, Rose – akit egy rég letűnt csillagközi birodalom örököseként ünnepelnek – egy olyan jövőben ébred, ahol egyesek csodabogárként, mások fenyegetésként tekintenek rá.

Rose mindent megtesz, hogy maga mögött hagyja a múltat és megtalálja a helyét az új világban. Mindeközben egyre jobban vonzódik az őt csókkal felébresztő fiúhoz és abban reménykedik, hogy ő segíthet neki az újrakezdésben. Amikor azonban halálos veszély fenyegeti törékeny új életét, Rose-nak szembe kell néznie múltja árnyaival, mert a jövője múlik rajta.


Szeretem a régi mesék új köntösbe öltöztetését, még akkor is, ha csak egy alap gondolat ami utal az eredeti műre. Ezért nagyon vártam már a modern kori Csipkerózsika történetét, de sajnos nekem is hosszú álmaim voltak a könyv olvasása közben…

A történet nagy izgalmakkal kezdődik, egy távoli jövőben, amikor már nem csak a Földön élünk, utazunk a kolóniák között, a hibernáció a mindennapi élet része, és egy vállalat kezében van minden.

Rosalinda Fitzroy 62 évig aludt a hibernációs készülékben, mivel elfeledkeztek róla… mígnem valaki megtalálta. Rose annak a vállalatóriásnak az örököse, ami irányítja az egész világot, így sokan nem örülnek az előkerülésének, mivel teljesen feledésbe merült az ő létezése, ezért nem is kereste senki őt.

Az első 50-60 oldal nagyon izgalmas volt, tetszett a felfedezésre váró világ, mígnem elkezdett szenvedni Rose. Őt mindenkinek sajnálnia kellet, azt várta Bren-től is, hogy sajnálja. Engem ez bosszantott. Nagy unszimpátiát váltott ki bennem a karaktere, valahogy nem tudtam őt sajnálni a kialakult helyzetér, a viselkedése miatt.

A művészeti ág tetszett, szerettem az ezzel kapcsolatos sorokat, ezen részeknél éreztem Rose-t szerethetőnek.

A történet nagyrészt arról szól, hogy Rose sajnálja magát, hogy ő buta, őt nem szereti senki, nem kell senkinek és még a kiválasztott fiú sem akar vele kikezdetni. Az iskolában nagyon sok felesleges percet töltünk.

A sötét korszak igen borzasztó, de a kivitelezéssel nem voltam elégedett.

Bizonyos szempontból két síkon folyik a cselekmény, mert megélhetjük az ébredés utáni pillanatokat, problémákat és a 62 évvel korábbi eseményeket is. Rose számára mindig a biztonságot nyújtotta a hibernáció, mivel a szülei mindig dolgoztak, és egyedül nem volt képes a világgal szembe nézni.

Egy szál tetszett, Xavier mind a múltban, mind a jelenben. Tudtam, hogy fel fog tűnni és ha csak picikét is de megismerhetjük az ő élettörténetét is. Picit morbid a kimenetel, de ez megint csak tetszett. 

Meglepődtem pár eseménysorozaton mert nem ezt a végkimenetelt vártam és ezek megint csak tetszettek. De sajnos Rose-t megkedvelni nem sikerült…

Csak olvastam aludtam… olvastam aludtam… nem igazán tudta lekötni a figyelmemet a könyv.

Feleslegesnek éreztem Ottó történetét is, aranyos, kedves kívülálló, mint Rose, de nem sokat tett a történethez.

SPOILER (ami tetszett)
Amikor rájön Rose, hogy vannak még testvérei, akik jóval idősebbek mint ő. A szülei nem csak az ő életét lopták el, hanem a testvéreiét is.
SPOILER VÉGE

Ez volt az egyetlen esemény, ami felkeltette az érdeklődésemet és izgalom töltött el. Sajnos nem jutunk előre ezen az információval, de mire is való a trilógia vagy egy második rész… minél több bőrt lehúzni egy történetről. Számomra sokkal jobban tetszett volna a történet, ha nincs ennyi szenvedés benne és inkább elindulunk ezen a vonalon.

Összességében egyszer elment, de másodszor biztos nem veszem kézbe. Amíg a spoileres dolog ki nem derült addig határozottan ki tudtam jelenteni, hogy nem folytatom, de így elgondolkodom a dolgon…


 5/3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése