Keresés ebben a blogban

2014. február 25., kedd

Vámpírakadémia film premier előtti vetítés

Végre ma megnéztem a várva várt filmet:) Azért voltak fenntartásaim a rózsaszín plakát miatt és a nem elsöprően jó trailer után.

Huhh hát sokként ért az első 2 perc, durva volt. Hirtelen azt hittem a hajrá csajokat vagy valami hasonló filmet fogunk nézni. A rózsaszín főcím bevillanás és hozzá a zene választás valóban sokkoló élmény volt. Ekkor kicsit elszomorodtam, hogy jaj neeeee....

A film könyv hű. Természetesen lettek benne apró változtatások, de csak azért, hogy aki esetleg nem olvasta volna megértse a háttérvilágot. Megmagyarázásra került ki a dampyr, ki a mora, ki a striga, ezek mit takarnak. Az iskola is bemutatásra került, a társadalmi berendezkedés, a morák élete stb.

Rose és Lissa kapcsolata is jól lett megoldva, átjött a mozi vásznon keresztül is, amitől féltem, egy ilyen nemű kapcsolatot, hogy fognak megvalósítani, de egész jól sikerült.

Amit negatívumként tudok mondani, hogy nagyon elviccelték a történetet. Tehát oké a könyvben is voltak poénok, de az egész film egy óriási vígjátéknak volt beállítva, amit jó párszor nem is tudtam komolyan venni. Oké jók voltak a poénok nagy része, de ezzel számomra rontott az élményen, mivel ez nem egy vígjáték történet, hanem egy fantasy megspékelve kis humorra, romantikával.
Előnyére legyen mondva, szerintem jól sikerült a fordítás, pontosabban a szinkron. Magyarosak voltak, illetve tényleg oda figyeltek a szinkronizálásnál arra, hogy a ,,szakszavak" legyenek használatba. Ezáltal volt pár olyan poén, amit aki nem olvasta nem értett. Sőt volt olyan poén, amit nagyon gyakran mondott Lissa Rose-ra hogy vérszajha... hát aki olvasta a könyvet tudja, hogy ez sértés, nem pedig vicces barátnői megszólítás...

Zoey Deutch aki Rose-t alakított a trailer alapján unszimpatikus volt a számomra. Én nem így képzeltem el Rose-t, de annyira nem volt vészes. Ezzel szemben pozitív csalódás ért az alakítást illetően, jól adta elő. Rose a filmben egy igen vicces karakterként szerepelt, ami néha átesett a ló túloldalára... Ettől függetlenül, a mimikái nagyon jók voltak. Amikor éppen ,,Lissában volt" és kommentálta a dolgokat az vicces volt. Ettől függetlenül tényleg jó választás volt szerintem Zoey mert egy kis idő után, már tényleg Rose-t láttam benne, a kemény, tökös, barátnőt.

A Lissát alakító Lucy Fry katasztrófa volt számomra, nem is játszott jól, nem is tudtam őt igazi Lissaként látni. Annyira idegen volt, hogy nincsenek szavak.

Danila Kozlovsky aki Dimitrijt alakította szintén jó volt. Pedig még írtam is itt a filmes infok bejegyzésben, hogy nem hiszem hogy ő lesz a tökéletes, de valahogy megszoktam a film közben. Végül is így utólag jó választásnak tartom.

Összességben ne a trailer alapján ítélj:) Bevallom féltem, hogy ez nagyon nagy koppánás lesz, de annyira nem volt vészes. Nem mondom, hogy hű ha de jó volt, de azt sem mondom, hogy szörnyű volt. Egyszer megnézős kategória, aminek okán tényleg ezt a vígjáték vonalat tudom okolni. Mivel ha nem ismertem volna a történetet és egy vígjátékra ülök be, akkor azt mondom, tök jó volt szét röhögtem az agyam. De mivel ismerem a könyvet tudom, hogy nem ilyen. Ettől függetlenül egész jól sikerült!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése