Keresés ebben a blogban

2013. július 10., szerda

Karen Marie Moning: ICED - megnyílik az ég

Cor Leonis 2013

ISBN: 9789638957269

Oldalszám: 464

Fordította: Laskay Ildikó


„Teljesen megdöbbentő új felfedezést teszek. Meghalni könnyű. Visszajönni az életbe, na az a szívás.”

Tündérkrónikák Spin-off sorozatának első bevezető kötete.

Nagyon vártam ezt a könyvet, úgy voltam vele nem érdekel az államvizsga előtti finish-be de akkor is ennyit engedélyezek magamnak. Olvastam... olvastam... nem haladtam, untam. Úgy gondoltam biztos azért mert bűntodatom van, hogy nem a tételeket tanulom hanem olvasok. Így nem kevés próbálkozás után úgy döntöttem félre teszem majd ha kész vagyok az államvizsgával, tiszta lelkiismerettel folytatom. Pár nap pihenés után neki is kezdtem után, de megint csak nem haladtam, untam újra... akkorákat ásítoztam, hogy inkább megint félre tettem. Újra próbálkoztam és kínszenvedés volt az első 350 oldal.

Dani a Tündérkrónikákban nem igazán lopta be magát a szívembe, de bírtam, nagyon kíváncsi voltam az ő könyvére. De sajnos ez a Dani akit megismerhettem inkább ellenszenvet váltott ki mint szeretett. Dühös voltam, hogy hogy lehet valaki ennyire önző, idegesítő, pökhendi, nagyszájú, értetlen, tudálékos... Próbáltam más szemszögből tekinteni rá, de mindig csak felidegesítettem magam rajta.

Gondoltam én nem baj, majd a többi szereplő biztos elviszi a hátán a storyt. Ez sem történt meg. Most nagy Ryodan lázban ég az előző Barrons tábor, de én nem. Nem nyűgözött le, nem értem mi benne a nagy szám. Oké lehet, hogy később lefog, mert Barrons is csak az utolsó két részben vált ellenállhatatlanná a számomra, de jelen pillanatban még nem tudom őt hová tenni. Igen mint anno Barronst:D

Megjelennek a shide-látok is, főszerepben inkább Kat és Jo van. Tetszett az apátságban töltött oldalak, jó volt Kat-ot is picit megismeri, bele látni az ő új világába. Próbál jó vezetője lenni a shide-látoknak, sokat őrlődik, hogy helyes döntéseket hoz-e... Még csak tanulja az új szerepét, de sikerülni fog neki egyben tartani a csapatot szerintem.

Cruce is kisebb szerepet kapott a történetben, de ő még sok borsot fog Daniék orra alá törni.

Jayne felügyelő is megjelenik többször a könyvben, ő még mindig nem kap akkora hangsúlyt, mint amennyit az egész harcban szerepet vállal a háttérben szerintem.

A Seeliek is ,,megválasztották" új királyukat R'jan-t de ő csak a későbbiekben fog nagy szerephez jutni.

Christian volt az én nagy kérdésem, vele mit fog művelni Moning, nem mondom, hogy teljes mértékben meglepett, de a vele kapcsolatos kivitelezés tetszik. A jó és a rossz között ingázik folyamatosan, tudja, hogy rosszat csinál, de próbálkozik változtatni rajta. Néha ez az oldal néha pedig a másik oldal kerekedik felül, így nem kevés meglepetést hozott nekem a könyv olvasása során.

Az új ,,kedvenc" még nem ez a tökéletes szó rá, de Táncosban érzem az a titokzatosságot, hogy itt még lesz nagy ledöbbenés. Nem tudok ellene egyenlőre semmi terhelő bizonyítékot, de úgy érzem van benne valami kis gonosz.. Bírtam az agymenéseit, és bár ő is tudálékos volt, ezt érdekesen tette, tetszett. Amivel kiakasztott, hogy Danit Megának szólította.

Erről muszáj említést tennem, két szó ami teljes mértékben kiverte nálam a biztosítékot.
1. HAVER életembe nem hallottam még ezt a szót ennyit, mint ahányszor ebben a könyvben le volt írva, már feláll a szőr a hátamon ha meglátom. Míg a Tündérkrónikákban vicces volt, itt meg már borzasztóan erőltetett.
2. MEGA ez is elment még a Tündérkrónikákban, de itt áááááááááááááá

A történetet nem mondanám zseniálisnak, amint én Moningtól elvárok. Miért? Mert unalmas volt!!! Voltunk Danival, hallgattam a sületlenségeit, idegesített, nem történt soha semmi izgalmas, folyamatos nyavalygás Mac-ért, néha nyomozgattak de ez kb fél oldalban ki is merült...
A 350 oldal környékén tört meg a jég, túléltem az előtte lévő borzadvályt, így jöhetett az igazi Moning féle írásmód, végre előbújt a takaró alól az írónő:) Innentől kedve már teljes mértékben meg voltam elégedve a cselekménnyel, izgultam, hogy mi is van, most akkor mi is ez, mi lesz a jövőben. Dani sokkal elviselhetőbb volt már itt a vége fele. Úgy gondolom sokat fog javulni a mi kis kapcsolatunk még:)

Szerintem ez a könyv nem lett egy jó próbálkozás arra, hogy felnőtt könyvet írjunk tini lánnyal. Tudjátok nekem aztán semmi bajom a tini történetekkel, mert ami jó az jó. De ez...
Egy 13-14 éves lány miért beszél így? miért próbál a könyv nagyobb hangsúlyt fektetni a szex-nek, mint amennyinek kéne? Igen lehet álmodozni kivel fogja elveszíteni és igen ebben a világban a tündérek ,,szex-mániások" és minden egyéb lény, de nem gondolom azt, hogy ilyen kivitelezés mellett ez egy jó út. Ha 20 éves lett volna Dani akkor nem zavartak volna az ezzel kapcsolatos jelenetek, de így nem tetszett. Nem éreztem őt egyáltalán felnőttnek és szerintem nem is kellett volna őt annak éreznem, de idegen volt. Oké értem én, hogy hamar fel kellet nőnie, és tündéreket gyilkol kb mióta az eszét tudja, de kilehet ezt vitelezni máshogy is.
Bármennyire is akartam szeretni ezt a könyvet egy közepesnél jobbra szerintem nem sikerült, amit csak a vége mentett meg, mert az hittem ebből jó esetben is 1 pont lesz. Tény a vége az nagyon jó, de akkor miért kellett ennyire elhúzni az elejét, túl sok volt a bemelegítés.

Ettől függetlenül várom a második részt és kíváncsi vagyok, mert Moning tud ennél jóval többet és ahogy ismerem ez még csak a beetetés, de sajnos nem sikerült megütni nálam a mércét. Tényleg ő egy jó író, és nehéz egy sikeres sorozat után még valami újjal előrukkolni, úgy hogy közben az ember még se érezze úgy, hogy ez teljesen más vagy éppen nem arra akart teljesen hasonlítani.

Az örök kérdés Mac... mi lesz Dani és Mac kapcsolatával... nagyon tetszett ahogy itt a szálakat mozgatta Moning, mindig egy kis feszültség, majd mégsem... de aztán még is... nem mégsem... Ez nagyon ott volt a szeren:)

Még egy negatívum adott három férfi: egy ember Táncos (még így tudjuk), egy Ryodan (akit be tudunk már azonosítani) és Christian (Unseelie herceg és ,,ember" között) természetesen mind hárman a jövőben Danit akarják, amivé majd válni fog ez a kislány, mert ők már most látják... Oké Táncos annyira egyértelmű jeleket nem tett, de köztudott a szerelmi háromszög már lejárt lemez:D 

5/3

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése