Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 22., péntek

Hugh Howey: A hajótörött (Siló 5.)

Könyvmolyképző kiadó 2014

ISBN: 9789633737385

Oldalszám: 296

Fordította: Rákócza Richárd


Mialatt a silóban folytatódik a bernardi zsarnokság ellen lázadók élethalálharca, Juliette és Solo a szomszédos gigászi építményben azon küszködik, hogy valami módon kapcsolatot teremtsen a lázadókkal. Tudatniuk kell velük, hogy nem az ő silójuk az egyetlen, s rajtuk kívül is maradtak még a Földön emberek.

Bernard ifjú választottja és kijelölt utódja, Lucas arra ítéltetett, hogy a siló titkos könyvtárában megismerkedjen a múlttal – az emberiség sorsának tragikusra fordulásával –, ám miután folyamatos rádiókapcsolatban áll Juliette-tel, a kettejük közt kialakuló érzelmi kapcsolat megakadályozza abban, hogy feltétel nélküli hűséggel kövesse Bernard utasításait. Ahhoz azonban gyenge, hogy nyíltan szembeszálljon a zsarnokkal…

Juliette eközben gigászi küzdelmet folytat azért, hogy megszabadítsa a szomszédos siló alsó szintjeit a talajvíztől, s később újabb túlélőkre bukkan, akik kísértetként tengetik napjaikat a hatalmas épületben…

A sorozat kötetei:

1. A siló
2. Megfelelő méret
3. Kivetve
4. A megoldás
5. A hajótörött

2013. decemberében olvastam el a sorozat első három kötetét, hogy hogyan is került az utamba a sorozat, hogy tetszett, a korábbi bejegyzésemben megtalálhatjátok, most külön nem térnék ki rá: itt.

Az előző kötetek olvasása után igen magasra tettem a lécet a befejező kötettel kapcsolatban, ami annyira nem befejező kötet, mert még 2 kötet várat magára, de az már nem a sorozat fix kötete. Nahh ezt jól megmondtam:D tehát ilyen kiegészítő könyvecskék lesznek majd... 

A könyv első felében semmi gondom nem volt, élveztem ahogy a két Silóban egyszerre olvashattam az eseményeket. Bernard kezdte átadni a tudást Lucasnak amik igen érdekesek voltak, de teljes mértékben nem kaptunk információt a miértekre. A másik vonal a lenti mélyben élő emberek harca a zsarnok Bernard uralma ellen... 
A másik Silóban pedig Juliette és Solo próbált túlélni...

Fontos megemlítenem, hogy eme könyvet több mint 2 hónapig olvastam, aminek kisebb részben az oka, hogy nem volt úgy időm, de igencsak sokszor megpróbáltam haladni vele.
Amikor Juliette és Solo próbálnak a mély lenti világban vagyis a Gépházban megszerelni valamit... akkor az túlon túl hosszúra nyúlt. Bevallom nem nagyon kötnek le a szerelős részek, de az eddigi kötetekben nagyon fel sem tűntek, mivel nem igazán volt rajta hangsúly. Itt egy nagy szerelés volt a cél, amit nagyon sok fejezeten keresztül boncolgatott az író, amit lehet hogy csak az én nem műszaki beállítottságomnak köszönhetően untam. Valahol a nagy szerelés közepén megálltam, majd próbáltam újra folytatni... félre tettem... újra megpróbáltam... 3-4 sor után már nyomtam is a szundít... majd megint próbáltam és próbáltam, de azon az egy oldalon nem tudtam túl tenni magam. Picit előrébb lapoztam, hogy jó, nem szokásom, de ezt valahogy át kell ugranom, mert különben soha nem fogom tudni befejezni a könyvet. Eléggé csalódott voltam amikor még 3-4 fejezet szintén erről szólt... A könyv felépítéséről itt mondanék egy mondatot, egy fejezet Julette-ről szól, míg a következő a másik silóban történt eseményekről, így azért folyamatos a cselekmény több szálon. Tehát a következő fejezetet elolvastam mert érdekelt, viszont utána megint szereltünk, átlapoztam... megint olvastam egy fejezetet... majd a következőt átlapoztam... így haladtam amíg túl nem jutottam... Örültem, mert utána már simán ment a könyv olvasása:)

Én általánosságban éjszakai olvasós vagyok, de eme könyv sorozat olvasása mindig megborzongat... egyes részek olyan feszültséggel voltak megírva, hogy ciki nem ciki, de féltem:D

Sajnos még negatívumokkal tudom folytatni, ez a befejező kötet, ami egyáltalán nem ezt az érzést kelti. Az előző négy kötet sokkal inkább lezárt volt mint ez. A záró rész egy cselekmény kellős közepén történik, amikor is nincs lezárva. Mint amikor valaki megérkezik valahová és annyi, semmi jövőkép, vagy a sok miértre talált válasz. Így egyáltalán nem vagyok megelégedve a befejezéssel, mivel megint csak arra lettem kényszerítve, hogy a két plusz könyvet is olvassam el ha tényleg tudni akarom a dolgokat. És igen szeretném tudni a nagy kérdésre a választ, de már így is túl vagyok 5 köteten, miért kell ennyi bőrt lehúzni róla? Ez már egy teljesen másik tészta, mivel az első 3 könyvet simán egyben is ki lehetett volna adni, mert úgy adnak ki egy átlagos regény oldalszámot, viszont ott az első kötet teljesen lezárt... Nahh mindegy, ez nem az én dolgom.

Tehát elégedetlen vagyok, nem értem miért kell ezt még húzni. Nem gond, ha valaki ír még kiegészítő köteteket, sőt szeretni szoktam, mert még valami pluszt ad. De itt sajnos nem ad plusz, hanem a kérdésekre a választ, amit eme regényben kellet volna megválaszolni.

Felmerült bennem, hogy ennyi kötet elolvasása után mennyire fogom várni azokat... hát nem tudom. Mert tényleg ettől a résztől vártam a nagy csodát, hogy megtudom ki miért is csinálta, hogyan is élnek tovább... de nem kaptam meg. Ettől függetlenül nem volt rossza a cselekmény és csöpögtettet is infokat, de ezek olyan vajmi kevesek voltak, mint ha semmit sem mondott volna.

Összességében az egész sorozat tetszett, bár ez az utolsó kötet igazi csalódás volt:( Tényleg egy zseniálisan egyedi világot épített fel az író, nem megszokott cselekménnyel, de akkor is ez a lezárás nem volt az igazi. Felnőtteknek íródott a könyv, viszont a fiatalabb korosztálynak is élvezhető olvasmány. Műszaki ismeretekkel rendelkezőknek kötelező:D:D nahh jó nem, de szerintem a fiúk ezen részeket jobban élvezik. Egyszer jó volt elolvasni a sorozatot, örülök, hogy megismertem a Siló kitalált világát, ezen szereplőket, és akár mennyire is mérges vagyok, a kíváncsiságom még mindig megvan a titok iránt:D

5/3,5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése