Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 11., szombat

Kérdezős blogger díj

Nagyon szépen köszönöm Lena91-nek, Rubintpikkely-nek, Elhaym-nak és Zsanónak, hogy rám gondoltak ezzel a díjjal.

Nem szeretnék itt csöpögni, de tényleg sokat jelent nekem ez, főleg, hogy még csak most kezdem el a blogolni. Örülök, hogy felkeltettem a figyelmeteket!

A lényeg, hogy 11 kérdésre kell válaszolni (így nekem 44-re:), és 11 dolgot kell megosztanom magadról vagy ilyen esetben 44-et???:)

Lena91 kérdései:


1. Vannak előítéleteid bizonyos könyvekkel kapcsolatban? (pl egy szerző könyveire irányultan vagy egy bizonyos karaktertípussal kapcsolatban)


Nem nincsenek sem szerzőre, sem könyvre. Gena Showalter nálam teljesen elvágta magát az Alvilág urai sorozatával, de neki kezdem még korábban az Atlantiszos sorozatának és az nagyon tetszett, így várat magára a második rész olvasása.

2. Van olyan könyves műfaj amit még nem olvastál és soha nem is akarsz olvasni?

Sci-fi-t még nem olvastam, de minden képen szeretnék Asimov könyveket olvasni.
A tényleges krimiket nem szeretem, régebben egyszer elolvastam Agatha egyik regényét de nem jött be. Viszont, ha van benne pici fantasy szál már lehet, hogy érdekelne.
Életrajzi regényt még nem olvastam, nem is érdekel.
Ezoterikus könyvet sem olvastam még, de ha valaki ajánl egy jót akkor szívesen elolvasom:)

3. Gyerekkorod óta szeretsz olvasni vagy a későbbiek során szerettél meg olvasni? Ha igen kinek/minek a hatására?

 Gyerekkoromba nem érdekeltek a könyvek egyáltan és teljesen felháborodtam, amikor anyukám megvette nekem a Harry Pottert, mivel én nem vagyok gyerek és ciki ezt olvasni. Sokáig állt a polcomon, mígnem egyszer nagyon beteg lettem, de annyira, hogy ki sem tudtam kelni az ágyból. Akkor rászántam magam, hogy valamivel el kéne foglalni magam. A kezem közé akadt a HP és két nap alatt ki is olvastam. Ezután már nem volt vissza út a könyvek világától.

4. Sorozat vagy egyrészes könyv? Inkább a több részes sorozatokat választod vagy azokat a könyveket, amiknek nincs folytatása?

Sorozatfüggő vagyok!!!!!!!!!!!!!! Nem tudom miért szeretem jobban őket. Bár néha már besokallok a sok résztől, meg hogy soha nincs vége de kitartó vagyok!

5. E-book vagy nyomtatott? Szoktál e-book-ban olvasni vagy inkább jobb a papír alap?

Most éppen a nyomtatott korszakomat élem.
Időszakok vannak, pl 2-3 hónappal korábban, fél évig csak e-bookokat olvastam szinte. Most rákaptam a könyvekre. Nem tudom mitől függ, inkább csak hangulat kérdése számomra, melyik típust is olvassam.

6. Van olyan karaktertípus amit nagyon utálsz? Milyen az?

 Igen a buta, idegesítő, megmentő, naív lányokat!!!!!!

7. Ha egy könyvet elkezdesz akkor is végigolvasod ha nagyon nem tetszik?

Határozottan igen lenne a válasz, hogy befejezem. De az alvilág urai 4 részével nem tudtam mit kezdeni azt nem bírtam végig olvasni és sajnos most a füst és csont leányaival is így állok:S
Szeretem tudni a végét, lehet hogy jó lesz, ki tudja milyen újdonságot fedezhetek fel. Így igen, szeretem végig szenvedni a könyveket.

8. Van olyan könyv ami sokáig nem volt szimpatikus, nem is érdekelt de valami miatt mégis elolvastad később és utána a kedvenced lett?

Az éhezők viadalát tudnám mondani. Nagyon sokáig nem olvastam el, mivel a Battle Royal koppintásának tartottam és még mindig így gondolom. Viszont a 3 rész nagyon tetszett, így nem mondanám, hogy bekerült a top 10 könyveim közé, de pozitív csalódás volt mindenképpen.
A másik könyv Goriot apo, mindenki mondta hogy az orosz realizmus milyen szörnyű, nehéz olvasmány. Engem viszont elvarázsolt. Mai napig imádom Balzac könyveit!

9. Ha van/lesz gyereked törekedsz/törekedni fogsz arra, hogy ő is megszeresse az olvasást?

Mindenképpen! Fontosnak tartom, hogy a fiatalabbak megszerettessük az olvasást. Nem csak azért mert nagyon jó elfoglaltság, hanem művelődés szempontjából is fontos szerintem. Én nem nézem le azokat aki csak szórakoztató irodalmat olvasnak (én is nagy arányban), mert kikapcsol és ez is nagyon fontos.
Úgy gondolom, a mai rohanó világban a gyerekeket nehéz lekötni, csak a videó játék és az erőszak érdekli őket, ezért is jó, ha más szemszögeket is megismerhetnek illetve új látásmódot is kaphatnak.

10. Ki az az író akivel a legszívesebben elbeszélgetnél ha lehetőséged lenne rá?

Ward lenne az az irónő, azért mert fantasztikusnak találom a könyveit!

11. Mit csinálsz legszívesebben olyankor, amikor nem olvasol?

A párommal és a barátaimmal vagyok, szívesen megyek moziba, szeretek beülni egy két fényre:). Szeretek sütögetni és piheni is.
Nem vagyok egy nagy sport lady de imádok snowboardozni. Nagy bajnok sem vagyok, de imádom ahogy jövök le a hegyről, gyönyörű a kilátás és minden gondomat elfelejtem alatta míg jövök lefelé.



Rubintpikkely kérdései


1., Mi a véleményed a mai napig tomboló vámpírmániáról?
 

Szerintem lecsengőben van. Egyre inkább más természetfeletti lényekről szónak az új könyvek, új stílusok, műfajok jönnek létre. Nem mondom, hogy egy hamar kimegy a divatból. De ha valaki vámpíros könyvet akar írni, nagyon oda kell tennie magát.

2., Az első kérdéshez csatlakozik: Szerinted lendítettek a vérszívók a könyvpiacon?
 

Igen. Alkonyat előtt nem is olvastam vámpíros könyveket, után meg kifejezetten ezeket kerestem. Szerintem nem csak én vagyok így vele!


3., Kedvenc műfajod? Miért?
 

Fantasy. Szeretek egy más világba lépni, ahol újdonságok vesznek körül. Így ki tudok lépni a szürke hétköznapokból. Számomra olyan érzés mint ha elutaznék és felfedezhetnék egy új világot.


4., Határoztad-e el magad valaha is, hogy könyvet szeretnél írni?
 

Igen. Az a durva, hogy még mielőtt nem szerettem olvasni írogattam. Természetesen nagyon kis pár oldalas történeteket, de anyukámon kívül más nem olvasta. Nem lennék jó írónő, mert nem tudok szépen fogalmazni, pedig sokat olvasok. Valahogy előbb jár az eszem, mint ahogy gépelek és ahogy beszélek magamba, jönnek a gondolatok, írva nem jó, míg szóban pedig igen.


5., Melyik könyv világában élnél legszívesebben?
 

Robert Jordan: Az idő kereke sorozatban élnék a legszívesebben. Szerintem ez az eddigi olvasmányaim során ez a legjobban kidolgozott világ, olyan személyekkel, helyszínekkel amit látni szeretnék! 

6., Nemrég zajlott le az Álompasi 2012. Mi a véleményed a végeredményről?
 

No comment....

7., Nyertél valaha könyvet?
 

Sajnos nem, de rajta vagyok most az Egmont játékát, hátha:)


8., Sikerült kismolyt csinálni valamelyik barátodból/ismerősödből?
 

Molyt még nem sikerült gyártanom:D, viszont a barátnőmmel megszerettem az olvasást. Sőt van olyan barátnőm aki szeret olvasni, de mindig kérdezi, hogy mit olvasson, neki nagyon kevés ideje van olvasni, így kb évente 10 könyvet olvas ki, de ebből 9-et én ajánlok neki.
A másik barátnőm akivel megszerettem az olvasást, úgy történt, hogy állandóan cibáltam könyvet vásárolni. Nem értette mit tudok én ebben szeretni, majd kölcsön adtam neki a Szingli fejvadászt és bejött neki. Innentől kezdve már nem volt vissza út. Lehet hogy jöv héten a moly-t is megmutatom neki.

9., Ha lehetne választani, melyikre voksolnál: a világ legnagyobb könyvtára a jelenkorban vagy visszautaznál az időben, és közvetlen közelről láthatnád, hogyan íródik meg 10 könyv?
 

A világ legnagyobb könyvtára a jelenkorba, ami tele van hieroglifákkal írt papíruszokkal is. Mivel az egyik nagy szerelmem az ókori Egyiptom.


10., Visszatérő kérdés: e-book vagy nyomtatott könyv?
 

Jelenleg a nyomtatott könyves korszakomat élem, de volt idő amikor csak e-bookot olvastam. Ez nálam hangulat függő. Szeretem a könyv illatát, de sokkal kényelmesebb az e-book.


11., Szerinted milyen lesz a könyvpiac a jövőben?

Szerintem a nyomtatott könyvek soha nem fognak eltűnni, viszont az e-bookok fognak előtérbe kerülni. Ha így folytatódik a könyv kiadás Magyarországon, akkor lehet hogy nem kell éveket várni a friss megjelenésekre hanem csak hónapokat. A kiadók is rájöttek, hogy fontos tartani a lépést a külföldi friss újdonságokkal, mert aki teheti elolvassa angolul. Tény a magyar piac kicsi, de ez egy olyan hobbi ami minden pénzt megér.




Elhaym kérdései

1. Idén olvasott könyveid közül mely 5 tetszett  a legjobban?


Simon Elkeles: Tökéletes kémia
George Orwell: Állatfarm
Nalini Singh: Borzongás
Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája
Chloe Neill: A lányok olykor harapnak

Sajnos még hátra van Ward FFT új része, az eddigi tapasztalataim alapján biztos benne lesz az éves top 3-omban.

2. Mi volt a legrosszabb könyv, amit valaha olvastál? Miért nem tetszett?


Gena Showalter: Alvilág urai sorozat.
Problémáim, úgy gerjedtek egymásra az emberek ami szerintem abbnormális. Nem volt történtet, hogy mi is tetszik az egyiknek a másikban. Össze vissza sexeltek és a karakterek sem voltak számomra ,,emberiek".

3. Mi a véleményed a hypeolt könyvekről?
 

 A mai világban a marketing nagyon sokat nyom a latban. Ez csak pénz kérdése, hogy mennyit költenek marketingre, mert igen is van hatása az eladásokra.
Vannak olyanok amikre szerintem teljesen felesleges, de van aminek igen jót tett és több olyan könyv is van aminek jót tenne ha egy kis marketinget nyomnának mellé.

4. Mangákat mennyire szereted?
 

Nem olvastam még egyet se.

5. Mennyire várod egy szavazás végeredményét?
 

A te szavazásaidat imádom!!! Mindig kíváncsi vagyok az eredményekre, kinek mi tetszik, mit is olvasunk sokan.

6. Cor Leonis, Fumax, Ulpius, Egmont, Gabo ,  General press és Mangafan kiadótól mely könyv tetszett a legjobban, vagy melyik érdekel a legjobban?
 

A Cor Leonis-tól még várat magára a Rossz hold kel felt-t ill az utolsó rész. Majd egyben szeretném elolvasni.
Fumax-tól sem olvastam még, de a bejelentése óta kíváncsi vagyok milyen könyveket fognak kiadni.
Egmont-tól sokat olvasok a nagy kedvenc Nalini Psy-sorozata. IMÁDOM!!!! AKAROM!!!!!
Gabo és Genera presstól sem olvastam mert nem találtam még tőlük könyvet amit olvasnék.
Mangafantól szint úgy nem olvastam még.

7. Melyik az  a könyv amit szerinted mindenkinek el kéne olvasni?


No és Én! Delphine de Vigan tollából származó könyve. Lenyűgöző, elgondolkodtató, megbotránkoztató és még tudnám sorolni a szavakat. Ez az a könyv, amitől teljesen mást kaptam mint amit vártam. Nem gondoltam volna, hogy ez ennyire komoly mű. Mind felnőtteknek mind fiataloknak el kellene olvasnia!

8. Kutya vagy macska. Miért?


Nehéz kérdés, mert mind a kettő van. De ha mélyen a szívembe nézek akkor macska. Miért? Azért mert mikor általános iskolás voltam volt egy macskám. Lonci:) Jött velem a suliba, eljött velem a boltba, a buszmegállóba várt, egész nap velem volt míg itthon voltam. Tényleg olyan szoros volt a kapcsolatunk. Lehet butaság de tényleg ő az én cicám volt! És nagyon hiányzik(

 9. Számodra ki  a legvonzóbb színész/színésznő?


Nincs.

10. Mi  a kedvenc játékod, zenéd, filmsorozatod?


Játék: Sims
Zene: Linkin park: In the end
Sorozat: Gossip girl, True blood, Vámpírnalók

 11. Mi jut először eszedbe ezekről a nevekről? Yuna, Hachi, Cat, Rufus, Paris, Jerico.

Yuna, Hachi nem mond semmit.
Cat félúton a sírhoz jut eszembe róla:)
Rufus: Elhaym cicája:)
Paris: nnneeee negatív érzések, nem szeretett, Alvilág urai
Jerico: Tündérkrónikák



Zsanó kérdései 

 

1. Melyik az a 3 könyves helyszín, ahová Te magad is szívesen elmennél?  

Egyiptom, a piramisok közé.
Az idő kereke sorozatból az összes várost szeretném látni!!!! 

2. Ha már álompasi... akkor ki az az 1 könyves karakter, aki tökéletesen megszemélyesíti az álompasidat és miért Ő?

Rhage a fekete tőr testvériségből, mert egy olyan személyiséget ismerhettem meg, aki bármit megtenne a párjáért és ha szükséges a saját maga boldogságát is feláldozza, hogy a szerettet személynek jó legyen.

3.  Melyik az a női karakter (könyves), akinek a legszívesebben a bőrébe bújnál?

Cat lennék a félúton a sírból mert, egy tökös nő, akinek esze is van. Nem csak ereje van, nem csak jó pasija, de az anyukája is mellette áll.

4.  Volt-e olyan könyv, aminek hatásra cselekedtél (pl.: megtanultál főzni, lovagolni vagy beszereztél valamilyen állatot, tárgyat, ami által a könyv jut eszedbe) Ha igen, mely könyv volt ez és mit tettél? Az is jöhet, ha még nem tetted meg, de szeretnéd?

Nem, még nem volt ilyen.

5.  Melyik könyv történetét élnéd meg? 

Szint úgy az idő kereke sorozatot tudnám mondani.

6. Mely műfaj az, amivel nem próbálkoztál és nincs is rá kilátás, mert teljesen távol áll tőled? 

Az önéletrajzi művek amire nincs kilátás.

7.Csalódtál e már a kedvenceidben? Akár a történetben, akár a karakterekben. 

Úgy nem hogy a kedvencem volt. De pl a Crossed nagyon nagy csalódás volt. Az első részét imádtam, a második meg nem volt jó. A füst és csont leányait nagyon vártam és ez is csalódás volt, nem tudtam ráhangolódni, buta a történtet, össze vissza mondatok, stb.

8. Az olvasott könyvek/sorozatok közül, melyik írónak a fejébe látnál bele? 

Suzanne Collins: van e alapja annak, hogy a Battle Royal koppintása-e a sorozata, ez érdekelne.

9. Mondj 1 olyan filmes könyvadaptációt, mely jobb még a könyvnél is! Persze, ha van ilyen! Ha nincs, akkor miért jobb a könyv a filmtől?! 

Egy film, soha nem fogja vissza adni a képzeletet. Lehet, hogy a film cselekménye sokkal jobb, pörgősebb, bármilyen könyvnél is. De a képzeleted szárnyalását nem tudja semmi sem helyettesíteni. A saját fejedbe olyannak láthatod a szereplőket amilyennek te elképzeled a leírások alapján.

10. Egyre több könyvhöz van már zenelista. Ha ezeket szoktad nézni és belehallgatni, akkor szerinted mennyire passzolnak az írók által feltöltött zenék a könyvekhez? 

Butaságnak tartom. Biztos vannak közük jó zenék, amik illenek a könyvhöz, de szeretném én megválasztani hogy mit is hallgatok míg olvasok.

11. Hol olvasol a legszívesebben?

BKV-n:D, vonaton, hogy elfoglaljam magam az utazás alatt.
De a legszívesebben az ágyamban olvasok, illetve a Duna-parton, míg a kutyám fekszik mellettem:)






11 dolog rólam!!!!

1: szeretem a sushit:D
2: utálom a nyarat és imádom a telet
3: ha egyszer sok pénzem lesz, és lesz felesleges 3 évem, akkor szeretném az egyiptológia szakot elvégezni és mellette óegyiptomiul tanulni. Majd turkálni a homokba:D
4: szívesen dolgoznék kiadónál
5: a tökéletes élet az lenne ha fent a hegyekben élhetnék a párommal, kicsit elvonultan a város zajaitól öreg korunkban.
6: 2 nagyon jó barátnőm van, akiket a főiskolának köszönhetek és több mint 7 éve már barátnők vagyunk. Mindenki azt mondja, hogy 3 ember nem fér meg egymás mellet de mi igen. Nagyon örülök, hogy vannak ők nekem, bármikor fordulhatok hozzájuk. 
7: 4 évet kellet eltöltenem a főiskolán, mire sikerült rájönnöm, hogy mi is érdekel. Mivel érettségi után nem nagyon tudtam, hogy mit akarok, így egy marketinges szakot végeztem el. Ez arra volt jó, hogy megtudtam én meg a marketing külön más világ. Utána elmentem gazdálkodás és menedzsmentre, ahol találkoztam a számvitellel. Amit az emberek 90% utál és viszont imádom. Így sikerült rájönnöm, hogy a pénzügy, kontrolling, számvitel terület az én világom.
8: Szeretek a párommal lenni és a barátaimmal különböző programokat szervezni. 
9: Szeretnék egyszer delfinnekkel úszni!
10: 3 hete cica tulajdonos vagyok újra. 3 hónapos a kis szívem. Rövid szőrű sziámi cica, akit Kronosznak hívunk.
11: Szeretek fesztiválokra járni.

2 megjegyzés:

  1. Húh 44 kérdés...:) Köszönöm, hogy válaszoltál az enyémekre is!:) A zenékkel kapcsolatban egyetértek. Annyira feleslegesnek tartom őket és sok esetben egyáltalán nem adják vissza a könyv hangulatát, történetét.
    Nagyon tetszik, amit magadról írtál!:) És van sziámi cicád... irigy vagyok.:)

    VálaszTörlés
  2. A 44 picit sok volt, ezért is tartott ennyi ideig.
    A cica története érdekes. Anyumnak 1 éve könyörgök, hogy kérek cicát. Ő mindig nem, nem, nem,... Erre elmentünk rokonokhoz, majd anyum meglátta náluk ezt a cicát és belé szeretett, így hoztuk haza. A story rokonomnak hivatalosan 4 cicája van, de kb 14-et etet, mert minden macska hozzá jár ill. a környéken lévő össze kiscicát hozzájuk teszik be, ő meg nem győz gazdikat keresni. Ezt a cicát is egy dobozba berakták a kertjükbe... aztán hozzánk került:)
    Rakok majd fel képet!:)

    VálaszTörlés