Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 9., csütörtök

Tera Lynn Childs - Hableányok kíméljenek (Forgive my fins1)

Könyvmolyképző kiadó (2012)

ISBN: 9789632455952

Fordító: Molnár Edit

Oldal: 264






Lily Sandersonnak van egy titka – nem az, hogy halálosan szerelmes a Brody Bennett nevű jóképű úszóistenbe, akinek láttán a szíve partra vetett halként vergődik. A viszonzatlan szerelmet még egy normális kamaszlány is nehezen éli meg, de ha valaki félig ember, félig sellő, mint Lily, végképp nem beszélhetünk egyszerű kis kalandról. Lily titka nem derülhet ki, mivel ő nem akármilyen sellő, hanem Thalasszinia hercegnője. Amikor Lily három éve megtudta, hogy az édesanyja valójában ember volt, végre rájött, miért nem érzi igazán otthon magát Thalassziniában. Azóta is a szárazföldön él, és a Seaview Gimnáziumba jár, abban a reményben, hogy sikerül igazi otthonra lelnie. Persze a szárazföldön is akadnak nehézségek – például Quince Fletcher, a bunkó motoros srác a szomszédból –, de egy komoly előny azért van: Brody. A gond csak az, hogy a sellők nem igazán hívei az alkalmi kapcsolatoknak – amint kötődni kezdenek valakihez, az érzés örökre szól. Amikor Lily kísérlete, hogy elnyerje Brody szívét, kínos félreértések szökőárját zúdítja az érintettek nyakába, a lány kész szembenézni a szerelmi dráma fenyegetően tornyosuló hullámaival, és hamar rájön, hogy révbe érni nem is olyan könnyű, mint gondolnánk.

Le kell szögeznem először is, hogy a nevektől teljen ki voltam, az egyetlen értelmes név a Lily-n volt, de a Brody, Quince, Thalasszinia.... áááá falra másztam tőlük.


Az alap történet, Lily sellő, viszont nem ízig vérig, mert édesanyja ember volt (meghalt), édesapja meg a Thalasszinia királya. Így már ebből is gondolható hogy nem egyszerű a helyzet.
Lily, hogy megismerje mind két életet, ezért a gimi éveire a szárazföldre költözik nagynénjéhez (beavatott). 3 éve szerelmes egy srácba Brody-ba, aki az úszó csapat kiemelkedő tagja, csodálatos pasi, okos, riporter és blabla blabla ami szokott lenni, és most szakított a barátnőjével, így Lily arra gondol itt az idő hogy előlépjen és elmondja az érzéseit.

Viszont Quince az idegesítő szomszéd fiú is bekerül a képbe, aki megcsókolja Lily-t, Brody helyett és már is kötelék alakult ki közöttük. Ha egy hableányt megcsókol egy habfiú vagy egy ember fiú akkor kialakul ez a kötelék, és érzik egymás gondolatait, érzéseit..... erősíti a szerelmüket. Sajnos nem tudom már megszámolni, hány helyen is olvastam ezt a szitut. Persze nem szabad kifelejteni, hogy Lily nagy szerelme Brody, nem pedig Quince és ezért megkéri az apját, Thalasszinia királyát, hogy válassza szét őket. 

Van próbatétel, víz alatti világ megismerése, majd szétválasztás, felismerés hogy kit is szeret Lily.... tehát kb a megszokott sablon. 

Ennek ellenére tetszett, hogy egy nagy sablon az egész. Mivel az írónő frappánsabbnál frappánsabb szófordulatokkal élt, ezzel úgy feldobta a könyvet, hogy én meg olyan jókat nevettem rajta, hogy sikerült feledtetni a storyt. Tehát tökéletesen szórakoztam az olvasása alatt.

Sajnos még meg kell említenem hogy volt benne egy két logikai baki is, amin akkor meglepődtem, de 1-2 oldal után el is felejtettem, úgy hogy nem vérre menően nagy hibák.

Összességében szerintem a problémám az volt, hogy nem tudtam azonosulni Lily-vel, annyira távol állt tőlem, hogy nem tudtam átérezni az ő problémáit. Nagyon naiv, látszik, hogy nem volt még pasija. Sőt nagyon gyerek inkább!

A könyv hangulata és tényleg a humora miatt megfogott. Nem, mondom hogy remegek a második részért, de nagy a valószínűsége, hogy folytatom a sorozatot. Ki tudja, talán Lily is picit komolyabb lesz, és már jobban ki fogunk jönni egymással.

A borítója gyönyörű, nagyon tetszett!!!


5/3,5

2 megjegyzés:

  1. Én imádtam ezt a könyvet! Már nagyon várom a 2 részét <3 Nem tudod mikor jelenik meg magyarul?
    Egyébként ezek a nevek nekem is elég bonyolultak voltak...

    VálaszTörlés
  2. :) Valahol mint ha olyat olvastam volna, hogy jövőre tervezik kiadni a második részt. De sajnos már nem tudom honnan rémlik ez, ha tudok valami pontosabbat akkor megírom!

    VálaszTörlés