Keresés ebben a blogban

2013. november 26., kedd

Kiera Cass: Az Elit (A Párválasztó 2.)

2013 Gabo Kiadó

ISBN: 9789636897277

Oldalszám: 356




Párválasztó sorozat
1. A Párválasztó
2. Az Elit

A PALOTÁBA 35 LÁNY ÉRKEZETT. CSAK HATAN MARADTAK. A Párválasztót 35 lány kezdte meg. Mostanra azonban már csak az Elitnek nevezett csoport maradt versenyben Maxon herceg szerelméért, s a harc ádázabb, mint valaha. Minél közelebb kerül America a koronához, annál jobban meg kell szenvednie azért, hogy végre megtudja, kihez húz valójában a szíve. Minden Maxonnal töltött pillanat olyan, akár egy tündérmese, csupa lélegzetelállító, csillogó romantikus kaland. De ha a palotában meglátja őrt állni első szerelmét, Aspent, újra hatalmába keríti a vágyakozás az élet után, amit még közösen terveztek el. Americának rettentően szüksége lenne egy kis időre. Míg azonban ő a kétféle jövő lehetősége között vergődik, az Elit tagjai pontosan tudják, hogy mit is akarnak – s egyre valószínűtlenebbnek tűnik, hogy Americának lehetősége nyílik választani… „Mintha az Éhezők viadala (leszámítva a véres jeleneteket) és a Nagy Ő (leszámítva a véres jeleneteket) elegye lenne. Cass ügyesen szítja America és Maxon vágyát, de közben nem hagyja kialudni a lány első, tiltott szerelmének parazsát sem." – Publishers Weekly

Idén ez a könyv volt amit a legeslegjobban vártam 2013 júliusa óta. Persze ha valamelyik könyvbe beleesek akkor a google rögtön a barátommá válik és kutakodok a folytatásról. Ez idén sem volt másképpen, ahogy végeztem a könyvvel máris kerestem, hogy mi a hír a folytatásról. Kint persze már kiadták a második részt plusz egy novellát, ami az első rész elé iktatódik be, illetve készül még egy novella ami a második rész után következik és a befejező kötet pedig 2014. májusában jelenik meg. Remélem azt is ilyen hamar hozza nekünk a kiadó.

Engem is picit meglepett, hogy ekkora sikert aratott itthon a könyv, de megértem, mert én is imádom. Ezért nagyon hamar ki is jött a második rész. Alig bírtam magammal:D Bevallom leszoktam a nagy könyvoldalak vásárlásáról, mert eléggé sok negatívummal találkoztam mostanában. Van egy kis dugi boltom és onnan szerzem be a könyvet (mesélek majd róla nektek, mert ez egy kis könyvesbolt és szerintem annyira nem ismert. Ha egy könyvesbolt pedig vevőorientált arról tudni kell a molyoknak). Tehát megjelenés utána 2. nappal már a kezemben is volt a könyv.

Belekezdtem, de 40 oldalnál tovább nem jutottam ami nem a könyv hibája, hanem más történt… de tegnap frissen és üdén neki álltam folytatni, ma meg már alig maradt pár fejezet. Ezáltal nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy ugyan úgy olvastatja magát, mint az első rész, de valami nekem nagyon hiányzott és most tudom is hogy mi.

Az első részben oda voltam a rózsaszín világért, amit elém tárt az írónő, pedig én nem vagyok egy tipikus rózsaszín köd kedvelő, de néha az én lelkemnek is szüksége van rá. Ebben a részben ez a varázs tovaszállt. Miért? Hát a történet teljesen más fordulatot vesz, mint amit én gondoltam. A párválasztó másik oldalát ismerhetjük meg, amikor is nem minden a gyönyörű ruhákról, fenomenális ételekről és a különböző társadalmi eseményről szól. Persze ezekről is van szó, de megismerhetjük mennyire is kemény ez a világ, hogy nem biztos amit hallunk az igaz, vagy amit látunk az a valóság, vagy csak egy pillanatnyi információ jut el hozzánk, de mivel nem tudjuk az előzményeket hagyjuk hagy folytatódjanak úgy a dolgok ahogy annak mennie kéne…

America bírtam a burád, de picit sok volt számomra a vívódásod a két fiú között, viszont megértelek, mert amit Maxon művelt én sem tudtam volna kiigazodni rajta, sőt te sokkal inkább megbocsátó vagy inkább naív vagy, de én nem tudtam volna megbocsátani még akkor is, ha bevállaltam, hogy több nővel kell megküzdenem egy hercegért. Ha nekem a herceg azt mondja engem szeret, akkor ne lássak meg mást… ne halljak mást… persze America sem nyitotta ki teljesen a szívét, de Aspen nem zavar szerintem annyi vizet, mint amekkora hangsúlyt fektet neki America.

Tetszett, hogy megismerhettük a párválasztóban résztvevő lányok családját. May tényleg egy igazi kishúg, aki tud minden szépnek örülni, és igazán gyermeteg szíve van. Ő nagy kedvenc nálam. Persze America apukája megtestesíti az igazi leányos apukákat érzelmileg és cselekedetileg.

Ami Marlee-vel történt hát kemény, nem gondoltam volna, egy picit light-osabb megoldást képzeltem el… teljesen lesokkolódtam… én nem igazán ekkor csalódtam Maxonban, sőt itt inkább Americát nem értettem, hogy nem látja, hogy muszáj valamit tenni ha már ez így kitudódott… de hát minden szép ha a vége jó… nem is volt ezzel bajom, sőt nem is értettem, hogy miért fektettünk erre ekkora hangsúlyt. Talán az írónő sem szerette volna ennyire leírni Maxont.

Celeste ááá ha meglátnám, megtépném, nem csak azért ahogy Americával viselkedik hanem a Maxonos dolog miatt… emiatt akadtam ki Maxonra...

Kriss-t kezdem megkedvelni, próbál közeledni America felé, de amikor két lány szíve egy pasiért dobog akkor nem fog működni a barátság, de lehetnek tisztességesek egymással és ez tetszett.

Aspen nem értem miért kell ennyire feszíteni a húrt, mivel láttuk mi történt egy másik párral, azt hittem ez majd picit leállítja őt…

Ebben a világban még mindig csak tapogatózok, nem igazán tudhattunk meg többet a világról és a lázadókról. Pedig azt hittem itt már igazán több információt fog nekünk az írónő csöpögtetni. Sőt voltak cselekmények, amik még mindig csak lógnak a levegőben, mert egyszer csak történt valami, majd nem lett semmi folytatása, vagy kihatása… lehet a harmadik részben lesz.

Vártam, hogy megismerjük jobban a lázadókat, valahogy úgy érzem nehéz lesz a harmadik részben minden igényt kielégíteni, mivel kell egy happy and, kell a mostani rendszer felborítása, szükséges a lázadókkal való megegyezés illetve a háború leállítása és közben még nem is gondoltam az egyéb apró dolgokról. Mindegy, kíváncsi vagyok mit fog ebből kihozni.

Maxon: bocsánat de nálam annyira leírta magát, hogy nem is értem Americát, nem rossz a könyv tényleg, de én annyira dühös vagyok Americára, hogy szavak nincsenek rá. Oké én is megsajnáltam Maxont amikor kiderült egy két dolog, de akkor is én nem érzem úgy, hogy ő tényleg mindent megtett volna. Aztán lehet…


Tudom sok volt picit a negatívum, de ettől függetlenül tényleg jó a könyv, nagyon olvastatja magát, eseményekben dús, csak dühös vagyok hogy nem az lett amit én elterveztem és vadonatúj dolgok kerültek a képben, ami megint csak nem rossz. Azt biztos, hogy nem egy sablon második rész. Ha tetszett az első rész akkor hajrá
Ettől függetlenül nagyon várom a harmadik részt és bevallom nem haragudnék ha a novellákat is elérhetővé tennénk a számunkra:)


5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése