Keresés ebben a blogban

2013. december 31., kedd

2013 könyves adóbevallás

Mindjárt itt az év vége és kezdődik az új év. Ideje visszatekinteni az elmúlt egy év könyvire. Idén sem volt hiány könyv megjelenésekben és jövőre sem változik a felállás szerintem. Jobbnál jobb sorozatokat (egy részes könyvek nem igen jelennek meg) hoznak el nekünk a kiadó. Csak fogom a fejem a zseniálisabbnál jobb könyvek olvasata után. Volt idén olyan aminek megint annyira a hatása alá került, hogy csak arról tudtam beszélni:) de voltak nagy csalódások is.

A könyv mennyiségem idén nem mondható a tavalyihoz képest soknak, éppenséggel kevéske... de ennek oka, hogy államvizsga, diplomamunka és mi egymás volt idén, így a tanulásra sokkal többet kell koncentrálnom mint amennyit szórakozással tölthettem volna.

A fő vonal maradt a YA fantasy, de található között egy két romantikus YA is és egy két felnőtt fantasy:)

Nézzük is az idei listát:

J. R. Ward: Újjászületett szerető (FFT 10.)
Cat Clarke: Entangled - Összekuszálva
Cynthia Hand: Angyalfény
Karen Marie Moning: Keserű ébredés
Karen Marie Moning: Álom és valóság
Karen Marie Moning: A hajnalra várva
Gaura Ágnes: Démoni színjáték
Dan Wells: Partials - Részben ember
A. O. Esther: Elveszett lelkek
Karen Marie Moning: Rossz hold kelt fel
Karen Marie Moning: Új nap virrad
Benina: A boszorka városa
Lauren Beukes: Moxyland
Veroncia Roth: A lázadó
Isaac Marion: Elven testek
Ally Condie: Reached
Paul W. Farris: Marketingmérések
Kerstin Gier: Smaragzöld
Kemese Fanni: A napszemű Pippa Kenn
Simone Elkeles: A vonzás szabályai
Laini Taylor: Füst és csont leánya
Karen Marie Moning: Iced - Megnyílik az ég
Tahereh Mafi: Ne érints
Kiera Cass: A párválasztó
Margaret Atwood: Guvat és Gazella
Chris Howard: Gyökértelen
Sarwat Chadda: Éjistennő
Cassandra Clare: Csontváros
Alyson Noel: Örökké tartson
Ann Aguirre: Helyőrség
Cynthia Hand: Angyalvágy
Elizabeth Richards: A sötétség városa
Dan Wells: Töredékek
George R. R. Martin: Trónok harca
Cynthia Hand: Angyalnyár
Kiera Cass: Az elit
Benina: Milan könyve
Lauren DeStefano: Hervadás
George R. R. Martin: Királyok csatája
Hugh Howey: A siló
Hugh Howey: Megfelelő méret
Hugh Howey: Kivetetve

BEST OF 2013



1.
Idén ez volt az a könyv ami a leginkább elvarázsolt a rózsaszín világával, amit én annyira nem csípek, de neki mégis sikerült megérinteni azt a rózsaszín ködöt szerető részem, ami ritkán bújik elő.






2.
Moning tud írni és ezt be is bizonyította, a sorozat közül ez a rész vitt mindent.








3.


A harmadik helyen két könyv is áll, nem tudtam dönteni kettőjük között. Míg a töredékek egy fantasztikus második rész volt, addig a sötétség városa egy olyan világot tárt elém, ami teljesen lenyűgözött. A töredék olyan méltó második rész amit nem vártam volna, az információ csepegtetés, a dolgok kibobozása, az akciók, a pici szerelmi szál... Míg a sötétség városa egy több regényt egybe gyúró világ, mely vagy beszippant vagy teljesen értelmetlennek találod, úgy gondolom ez a könyv az idei évben a legmegosztóbb.

4.
Martin bácsi világához nincs még egy hozzá foghatatlan. Imádom a körmönfont cselekményt, a szerelmi szálakat, az árulásokat és mindent amit ez a könyv megtestesít.








Akikben nem kellet csalódnom idén sem




Az év nagy csalódásai



Legrosszabb könyvek



Idén befejezett sorozatok

Karen Marie Moning: Tündérkrónikák
Idén újra olvastam a már eddig megjelent részeket és utána az újonnan kiadottakat. Moning tud írni, nem is akárhogyan. Imádtam a sorozat szinten minden sorát, izgalmas, pörgős, és néha nagyon becsapottnak éreztem magam, mert elhittem, hogy az a szitu, vagy az akinek gondolom, de voltak óriási meglepetések:)

Cynthia Hand: Angyalsors trilógia
Idén meglepett a kiadó, hogy még a novellát is elhozta az olvasóknak, ami igen ritka. Lassú víz partot mos ez a regény számomra, az eleje mindig lassúbb, de a végén a csavarok nagyon jók. A harmadik könyv volt a kedvencem!

Ally Condie: Matched trilógia
Ez a sorozat volt az amiért teljesen oda vissza voltam, az első rész annyira zseniális volt, hogy akárkit akit tudtam rávettem az olvasására, mert én ilyet még nem olvastam korábban. Majd jött a keserves második rész, illetve a siralmas harmadik, amik említésre sem méltóak. Egy fantasztikus első rész után, nem is értem, hogy lehet ennyire borzasztó két részt írni még. Míg az első egy kedvenc, addig a többit inkább soha többé a kezembe sem venném.

Sarwat Chadda: Billi Sanglear
Örülök, hogy nem jutottunk el a trilógiáig, egyszer jó volt, de még egyszer nem venném a kezembe.

Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógia
Érdekes és izgalmas időutazós történet, ami számomra eléggé kiszámítható volt, de ettől még nem rontott az olvasási élményen.

Alyson Noel: Halhatatlanok
Megértem ezt a napot is, hogy végre Ever és Damon egymáshoz érhetnek:D nem tudom miért, de én szerettem ezt a sorozatot, nem mondom, hogy észlény a főszereplő és hogy annyira fantasztikus a cselekmény, de valamiért mindig érdekelt, hogy mi lesz a folytatás. Persze én is kiakadtam a dolgokon, de én hűséges ,,rajongó" voltam és vártam, mikor lesz már ennek a szenvedésnek vége. Ott sorakozik a polcomon és ragaszkodom hozzá, nem tudom mi van ebben a sorozatban, de nem enged magától!

Új sorozatok

Dan Wells: Részlegesek trilógia
Örülök, hogy a kiadó ilyen hamar elhozta nekünk a második részt, így már csak az utolsóra kell várni. Ebben a világban nagy a felfordulás a kitört háború után az emberek és a részlegesek között. Nehéz megtalálni az egyensúlyt, hogy most akkor ki kinek is az oldalán áll és kik is a jók? Szerethető karakterek, jó cselekmény, néha olyan harci jelenetek amikor szó szerint megfagy a levegő az olvasás közben. Kint 2014 márciusában jelenik meg az utolsó rész, remélem jövőre mi is olvashatjuk már!

A. O. Esther: Összetört glóriák
Vegyes érzelmeim voltak az első résszel kapcsolatban, volt amikor nagyon jó volt olvasni a könyvet, de volt amikor a hajamat téptem tőle.  Magyar írónő és idén 4 rész jelent meg a sorozatból, ez eléggé elgondolkodtató, hogy lehet folytatni kellene. De majd még meglátom.

Kemese Fanni: Pippa Kenn trilógia
Egy újabb magyar trilógia, mely a disztópia körébe sorolható. Nekem tetszett az első rész, várom a folytatást. 

Cassandra Clare: A végzet ereklyéi 
Most, hogy még mindig a második résszel szenvedek, egyre jobban bebizonyosodik számomra, hogy mi nem vagyunk egymásnak valók. Igen jól ír az írónő, olvastatja magát a könyv, de engem nem nyűgözött le, nem éreztem egyáltalán magam otthon abban a világban, zavart a sok Harry Potteres dolog, ami leginkább az első részben jön ki, a másodikban már nem igen. Clary-t egyáltalán nem sikerült megkedvelnem, talán Jace akinek a története érdekel. Tény az első rész végén nagyon jó volt az a fordulat, csak lestem, hogy ez most komoly? Ezt meg meri tenni? Ezért is adtam esélyt a folytatásnak, de nem haladok. Nem köt le a történet, erőltetett számomra. Még megpróbálom befejezni a második részt, de nem látok rá sok esélyt, hogy tényleg sikerülni fog.

Kiera Cass: A párválasztó  trilógia
Az én idei N1 könyvem, de a második rész csalódás volt, még akkor is ha tetszett az a rész, de sok negatívumot hozott ki belőlem. Várom a befejező kötetet.

George R. R. Martin: A tűz és jég dala
Azt hiszem ez az a sorozat amit nem kell bemutatnom senkinek, már most egy akkora legendává vált az író, mint talán Tolkien. Imádom a kitalált világát, a szereplőket, a csatákat, az egészet úgy ahogy van! TUTI FOLYTATÁS:D idén 2 részt nyomtam le, remélem jövőre sikerül behozom a maradék hármat is. Egy a bajom csak, előbb kiolvasom a már megjelent részeket, mint ahogy ő ír. De hát a jó munkához idő kell.

Hugh Howey: A siló
Engem is meglepett ez a könyvecske, néztem mint a moziban, hogy 60 oldalba ennyire jót bele lehet sűríteni. Így nem is volt kérdéses a folytatás. A második rész sem volt, rossz, de harmadik és az első az nagyon jó. Nagyon várom a folytatást!!!!!!

Elizabeth Richards: Black city
A sötétség várósa címmel jelent meg a trilógia első része kis hazánkban, amiért én teljesen oda vagyok. Alig várom a folytatást!!!

Lauren DeStefano: Vegyészkert trilógia
Év végén jelent meg a trilógia első része. Tejesen más felfogású disztópiás könyv, mint amiket eddig olvastam. Néhol igencsak megbotránkoztatót. Nagyon várom a folytatását!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése