Keresés ebben a blogban

2013. december 5., csütörtök

Éhezők viadala: A Futótűz a film

Ahhoz képest, hogy én Suzanne Collins Az éhezők viadala trilógiáért nem voltam annyira oda, ahhoz képest a filmek nagyon bejöttek. Ennek egyetlen egy oka van... amit úgy hívnak, hogy ezt már valahol olvastam, de persze a mai világban szinte minden könyvben találhatunk sablont, vagy esetlegesen olyan jelentetett, dolgot, eseményt, amit már valahol olvastunk. Ezzel egyrészről nincs is baj, mivel miért is ne lehetne, de én Takami Kósun: Battle Royale című könyvében olvastam túlon túl sok dolgot, amit a későbbiekben felfedeztem az ÉH-ban. Az első rész olvasata után én fel voltam háborodva, hogy ez mekkora egy koppintás. De az a könyv egy résszel be is fejeződött itthon (így nem tudom a folytatásban mi található, amit ha jól tudok 8 rész született), míg Collins trilógiát írt, illetve hallgatok én a többiekre, jó ez a trilógia. Miután ezen túlléptem, szigorúan de elvoltam a második résszel, amikor megint csak haragudtam, hogy nem volt jobb ötlete mint egy újabb viadal... mígnem el nem olvastam a harmadik részt és akkor állt egybe az egész. Akkor már más szemmel néztem az egész trilógiára és picikét megkedveltem:)
Amikor meghallottam, hogy az első részből filmet készítenek annyira nem lepődtem meg, mivel manapság eléggé menő dolog lett könyvadaptációs filmet forgatni. De hát az első részt tudjátok már, hogy bejött, túlzottan is. Meg is lepődtem magamon, mivel a könyvtől nem volt elájulva, a film pedig teljesen lenyűgözött. Azóta ha 20-szor nem láttam akkor egyszer sem:D

A második részre már teljesen rá voltam kattanva. Szegény páromnak 1 hónapja csak erről duruzsoltam (és még mindig), mivel tanultam a Csontvárosból... úgy volt, hogy megnézzük a moziba de mire elmentünk moziba addigra már nem játszották... de visszatérve 4-5 játékon vettem részt, hogy sikerüljön rá jegyet nyernem, mivel az első részre sikerült premier előtti jegyeket nyernem:) Egyetlen problematikám volt csak, hogy 3 jegyre volt szükségem, mivel anyukámat is megfertőztem a filmmel:D Reménykedtem, hogy nyerhetek valahol duplán és akkor kétszer is megnézhetem majd. 
A Metro-val sikerült nyernem két jegyet, majd a barátnőm is nyert,ő pedig szegény lebetegedett így nem tudott elmenni rá és nekem kellet feláldoznom magam:D így meglett a 4 db jegy.

Picit késtünk a vetítésről, de pont abban a pillanatban léptünk be amikor jött filmgyártói képsor...
Már sok ismerősöm látta és mindenki pozitívan nyilatkozott így alig vártam, hogy bele csapjunk a lecsóba.
Anyukám nem olvasta, csak látta az első részt, így neki sokat kellet magyaráznom (az első résznél is ez volt). Ebből azt a következtetést sikerült levonnom, hogy aki nem olvasta annak nem biztos, hogy minden annyira egyértelmű lenne.

De térjünk a storyra. Nagyon tetszett hogy könyv hű!! Tényleg egy két apró változtatás volt csak, de azok is olyanok amik nem viselnek akkora horderővel, vagyis nincsenek nagyon kihatással a cselekményre.

Szegény Gale-t nagyon sajnáltam, az az igazság, hogy az én kis lelkemet nagyon megfélemlítették ott, pedig tudtam, hogy felépül és semmi baja nem lesz, de az a rendfenntartó nagyon jól csinálta a félelemkeltést. 

A szereplőkkel megvoltam elégedve, Katniss-t alakító Jennifer Lawrence színésznő előtt pedig le a kalappal, szerintem nagyon jól játszik. Bár félek, hogy utána nehezen fog tudni kitörni ebből a szerepből.

Liam Hemsworth hmmmmm...... tökéletes választás.... nem is értem Katniss-t miért is nem őt választja:D 

Josh Hutcherson azt hittem a második részben már megfogom őt szokni Peeta-ként de nem sikerült, nekem ő valahogy nem tetszik. Olyan kis esetlen, bénácska.. pedig azért emlékeim szerint tökösebb volt a könyvben (2 éves olvastam).

Finnick a könyvben annyira nem ragadt meg bennem, de a karaktere a filmben jó volt. A leginkább szegény Mags-t sajnáltam. Az a néni nagyon aranyos volt, meg kedves, szerintem ő volt a legsajnálandóbb és legönfeláldozóbb.... a nénit nagyon megkedveltem.

Aki nálam nagyot durrant a Johhanát alakító színésznő, a könyvben ő inkább negatívabb karakternek mondanám, míg itt egy nagyon talpraesett, nagy arc volt:) 

Nagyon tetszettek a kivitelezési megoldások, a látvány. Fantasztikusan jó adaptáció szerintem. Nekem minden átjött aminek át kellet jönnie, mindent értettem, hogy miért és egyáltalán nem hiányoltam semmit. Vagyis a vége nagyon hamar lezárásra került, nem tudom a harmadik könyvet, hogy fogják ketté vágni, de gondolom azért is fejeződött be olyan gyorsan annál az eseményél.

Kicsit azért jobb lett volna többet megtudni a felelésről, de majd a harmadik részben gondolom én. Sajnálom, hogy egy újabb évet kell rá várnom:( de a jó munkához idő kell, reményeim szerint meg fogja érni, ugyan úgy mint a második rész:)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése