Keresés ebben a blogban

2012. december 16., vasárnap

Bree Despain: A fehér farkas (The Dark Divine trilógia 2)

Könyvmolyképző 2011

Fordította: Görgey Etelka

ISBN: 9789632455280

Oldalszám: 344

Sorozat kötetei:

1. Fekete bárány
2. A fehér farkas
3. Farkashalál




Amikor Grace úgy döntött, hogy Daniel szerelmét választja, akaratlanul is kiszolgáltatta bátyját, Jude-ot a farkasnak. Grace mindenre hajlandó, hogy bátyját megtalálja, még arra is, hogy egy jóképű idegennel összefogjon, aki megígéri, hogy segít neki. De ahogy egyre közelebb kerülnek egymáshoz, úgy éled fel Grace-ben a farkas, és kapcsolata Daniellel egyre inkább széthullik.

Először muszáj pár szót említenem az első részről alkotott molyos véleményemből, mivel borzasztóan nem tetszett. Így jogos a kérdés, hogy is kezdhettem a második részének, amikor megfogadtam, hogy én el nem olvasom, majd csak akkor ha már nem lesz mit olvasnom. Pedig roskadozik a könyvespolcom a jobbnál jobb könyvektől és mégis erre a könyvre esett a választás. Talán azért is, mert néha amikor olyan van, hogy csak jobbnál jobb könyveket olvasok, már nem tudom értékelni őket, mert mind jó és mindig csak magasabbra kerül a léc, illetve mivel egy igazi mazochista moly vagyok, így néha szükségem van szörnyen rossz könyvekre:)

Tehát akkor röviden az első részről a véleményem pár mondatban:

UNALMAS volt iszonyatosan, már nem is tudom, hogy tudtam végig szenvedni! Nem történt benne semmi, tényleg semmi, mit tudok róla mondani? Grace mobilt akar, de nagyon!!!! erről szinte minden fejezetben olvashattunk szint úgy Daniel oooo love you Daniel, így akarlak, úgy akarlak. De nem szabad, nem jöhetnek összeg mert Danielnek nagyon súlyos titka van, de majd Grace rájön!
Az utolsó pár fejezet emlékeim szerint már történt valami, de ott sem voltak nagy történések.
Ez egy farkasos könyv hírében áll/állt (címe is erre utal), de nem sokat olvashattunk itt farkasokról, a könyv vége felé olvastam a farkas szót is először.
Bármennyire is szeretnék, de nem tudok jót mondani az első részről!


Ezek után jogosan merül fel a kérdés, hogy is kezdhettem a könyvnek???? NEM TUDOM, tényleg nem tudom. De a sors akarta. Mivel ez a rész tetszett, tudom tudom, de tényleg 1000-szer jobb volt mint az első.

Rögtön felmerült bennem a kérdés, mi történt?? ezt a részt más írta??? fejre esett az írónő??? vagy mi történt???

A cselekményben olyan szintű fejlődés volt, hogy már tényleg izgultam, mi is fog történni. Természetesen nem azt mondom, hogy ez az év könyve, de aki olvasta az első részt, majd a másodikat jól észrevehető, hogy történt valami megfejthetetlen....

Fontos Grace kapott mobilt:D:D sőt az egész család. Miért is fontos ez??? mert az első részben annyit szenvedtünk érte, hogy úgy éreztem pezsgőt kell bontanom eme hír olvasatán:)

Grace nem egy agytröszt, bugyuta, idegesítő, hisztis, naiv.... keresnék én jó tulajdonságot de nem megy. Néha nagyon falra másztam tőle, de az igazi mélyrepülés karakter ügyileg April, Grace barátnője. Annyi, de annyi butaságot hordott össze, főleg ezzel a szuperhős ruhával, hogy tényleg úgy éreztem, ha lehetne akkor most jól lecsapnám, hogy fogd már be!!!!

Daniel és Grace szerelme véleményem szerint nem valós, egyetlen egy pillanatig sem éreztem azt, hogy ők egymásnak vannak teremtve és szeretik egymást. Az első részben sem éreztem, hogy kialakult a kapcsolatunk, csak megjelent Daniel és Grace már is szerelmes volt belé, mivel ők már gyermek korukban is oda voltak egymásért... de hogy miért??? hogy alakult ez ki kettőjük között? vagy ki mit szeret a másikban??? hát ne kérdezzétek... én sem jöttem rá:S Ebben a részben annyira el vannak hidegülve egymástól, hogy úgy éreztem ez egy plátói szerelem, nem is ez a legmegfelelőbb szó, Grace egy beteges Daniel rajongó!!!

Akkor egy kis pozitívum is:) a cselekménye izgalmas volt. Picit nyomoztunk, bár ez eléggé érdekes volt, mivel Grace szupererejével még nem bír, így minél előbb meg kell tanulnia, hogy ne változzon farkassá, de közben ezen képességek egyensúlyban legyenek az ő személyiségével. Volt itt titkos társaság: Sötét Királyok, titkos helyiség: Raktár. Ezzel szemben feltűntek új természetfeletti lények is, amik izgalmassá tették a háttér világot.

Nem szabad megfeledkezni Talbotról sem, a titokzatos fiú aki Grace ,,megmentésére" siet, amikor is nem találja a helyes utat.

Pár új szereplő is belépett a körbe. A fő gonosz kiléte nem volt egy nagy durranás, viszont szépen fel volt építve az addig elvezető út.

Összességében sokkal jobb volt mint az első rész, le tudott kötni és végre volt már szó farkasokról, régi történetekről, regékről.
Akinek nem tetszett az első rész, azért ne mondjon le tejesen a sorozatról. Van, hogy az első rész nem sikerül túl jól és így az egész sorozatot leírjuk. De ahogy van olyan is hogy az első rész fenomenális, majd az utána következők szörnyűek. Így ha nem tetted volna, adj még egy esélyt:) és ha ezen rész után sem fog tetszeni a történt, akkor tényleg hagyd:)

5/3,5




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése