Keresés ebben a blogban

2012. december 26., szerda

2012 könyves adóbevallás

Ideje megírom az éves könyves adóbevallásomat:) mindjárt átlépünk az új évbe. Szerencsére jövőre sincs könyvekben hiány:) már most annyi könyv van a várólistámon, amit 2 év alatt sem tudok elolvasni és még ezekben benne sincsenek azok amik jövőre jelennek meg.

Idèn nagyon vegyes volt a lista elsősorban a YA kategóriába tartozó könyvek voltak többségben, de azért szép számmal olvastam felnőtt fantasyt és 1-2 szakirodalmat is a sulihoz.

Nézzük is a listám:


John Kotter: Olvad a jéghegyünk! – Változás és siker bármilyen körülmények között
Arthur Golden: Egy gésa emlékiratai
Henry Mintzberg: Stratégiai szafari
J. R. R. Tolkien: A Gyűrűk Ura – A gyűrű szövetsége
Laurie Halse Anderson: Jégviráglányok
Lauren Oliver: Delírium
Bree DeSpain: The Dark Divine – Fekete bárány
Simone Elkeles: Perfect Chemistry – Tökéletes kémia
Antoine de Saint-Exupéry: A kis herceg
Kelley Armstrong: The Awakening – Az Ébredés
Fejős Éva: Holtodiglan
Cynthia Hand: Angyalsors
J. K. Rowling: Harry Potter és a bölcsek köve
Maggie Stiefvater: Forever – Örökké
Gena Showalter: Éjsötét hangok
George Orwell: Állatfarm
Ellen Schreiber: Vámpírcsókok
Michelle Zink: Prófécia
Melissa De La Cruz: Rettegés
Nalini Singh: Borzongás
Julianna Baggott: Tiszták
Diana Gabaldon: Outlander – Az idegen
Veronica Roth: A beavatott
Chloe Neill: A lányok olykor harapnak
Chloe Neill: Ha eljön a péntek
Kristin Cashore: Fire – Zsarát
Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája
Kerstin Gier: Rubinvörös
Kerstin Gier: Zafírkék
Jill Hathaway: Slide – Mások szemével
Andrea Cremer: Bloodrose – A döntés
Ally Condie: Crossed
Rick Riordan: Csata a labirintusban
Rick Riordan: Az utolsó olimposzi
Diana Rowland: A démon jele
Gail Carriger: Soulless – Lélektelen
Alyson Noël: Night Star – A szerencsecsillag
Tera Lynn Childs: Forgive My Fins – Hableányok kíméljenek
Kresley Cole: Vámpíréhség
Kresley Cole: Vámpírszerető
Kresley Cole: Vámpírharc
Nalini Singh: Feloldozás
Lauren Beukes: Zoo City
E. L. James: A szürke ötven árnyalata
Lissa Price: A testbérlők
Larissa Ione: Csábítás
Jay Asher – Carolyn Mackler: Kezünkben a jövőnk
Itó Projekt: </Harmónia>
Lauren Oliver: Káosz
E. L. James: A sötét ötven árnyalata
Scott Westerfeld: Leviatán
Bree Despain: The Lost Saint – Fehér farkas
Marissa Meyer: Cinder
Ann Aguirre: Menedék – Enclave

Best of


1.


Idén ez a könyv volt ami a legjobban elgondolkodtatott, egy olyan alternatív jövőképet fest, amit én teljes mértékben el tudok képzelni, már csak ha belegondolunk, hogy a gyógyszeriparban milyen fergetegesen sok pénz van és minden apróbb bajunkra kapunk gyógyszert, amikor nem is biztos, hogy szükség lenne rá.

Itó Projekt egy olyan zseniális művet alkotott, hogy amikor befejeztem a könyvet napokig a hatása alatt voltam, idén nálam ez a könyv a N1.



2.

Bevallom őszintén amikor a kezembe került a könyv, a fülszöveg olvasata után picit megijedtem, hogy mi fog ebből kisülni. Illetve nem nagyon hallottam még az az írónőről sem, ami lehet csak az én tájékozatlanságomból fakad. De térjünk is rá a könyvre, elkezdtem olvasni és először furcsa volt a magyar neveket, helyszíneket olvasni, de ahogy haladtam a könyvel már egyáltalán nem volt idegen és olyan igényes művelet kaptam amire nem is gondoltam. Mind a cselekmény, mind a szereplők igényesen kidolgozott melyet néhány best seller is igen megirigyelhet. 2013-ban ha minden igaz olvashatjuk a második részt, én már nagyon várom!!

3.

Ezt a könyvet nem rég fejeztem be, de a komor hangulatával, az elképzelt világgal nagyon szakított nálam. Ennek a könyvnek itt a helye, a tökéletes karakterek a jó cselekmény miatt. Sok disztópiás könyvnél érzem azt, hogy nem reálisak a történet, itt viszont mindent lehetségesnek tartok, nem csak ami történt a világgal, hanem első sorban azokra a tárgyakra gondolok amik megmaradtak, ahogyan élnek az emberek.... 
Ha jól tudom ennek is várhatjuk a következő részét 2013-ban, ezt is várom:)




Akikben nem kellet csalódnom idén sem





A Gyűrűk urát és a Harry Pottert már korábban olvastam, néha szükségem van, a számomra ,,klasszikus" fantasy könyvek olvasására:) időről-időre lekerülnek a polcomról és újra olvasom őket és még mindig le tudnak nyűgözni a fantasztikus világukkal.

Nalini az egyik kedvenc íróm, bár az angyalos sorozatát annyira nem szeretem, mint az egy világ két fajt, de tudom ha az ő könyve kerül le a polcról akkor egy igényes, jól megírt történetet kapok!

Cremer jó volt olvasni a sorozatát,  én azok közé tartozom akik nem csalódtak az utolsó részben sem, bár a döntés más irányba is mehetett volna:)

Rick Riordan nálam az új J.K. Rowling, imádom az ő világát, Percy-t és az összes mítikus lényt. Főleg, hogy oda vagyok az ókorért, és ezt ahogy a mai világba varázsolta zseniális! Sajnálom, hogy vége lett a sorozatnak:( 


Az év nagy csalódásai

Nem a legrosszabb könyvek, amiket idén olvastam, hanem azok amiktől elvárásaim voltak és nagy csalódás lett az eredménye:S

1.

Nagyon vártam ezt a könyvet, mivel az első részben nagyon tetszett, hogy egy olyan női főhőst kaptam aki nem fogadja el, hogy ez valós, aki kérdez, nem hiszi el, hogy ez lehetséges, tehát reálisan gondolkodik. Nem csak e-miatt, de izgalmas volt a cselekmény is. De a második rész egy kész agyrém volt, kaptam egy X-men-t új átírásban....
A harmadik rész is kint van már, de nem hiszem, hogy valaha ráveszem magam:S




2.

Ezt a könyvet is nagyon vártam és a sajnos nem voltam tőle úgy elájulva mint vártam. Semmi extra nem volt, egyszer olvasós, bár kíváncsi voltam a második részre is, ami szerencsére már jobban tetszett.






3.

Akkora hírverés volt a könyvről, hogy tudtam be kell szereznem. Mire végig rágtam magam, arra tökéletes volt, hogy eldöntöttem a folytatást semmi pénzért sem kérem....







4.

Ez a könyv kettős kategória, az idén olvasott legrosszabb könyvek között is ott a helye. Nem is tudom pontosan mit vártam de nem ezt, ahol a démon a vámpír.... Ez a könyv volt talán az egyetlen idén ami be sem fejeztem, nem ment.







5.

Az első rész még elment, de ez, amikor a szarból próbálunk várat építeni és sok pénz keresni.








Legrosszabb könyvek


1.

Sokaknak tetszik a sorozat, de nekem nem jött be... Pedig 4 részt is végig szenvedtem, hátha jobb lesz, szörnyű borzasztó. 
Meglátlak és rád izgulok semmi történet... semmi... 






2.

Amikor már úgy érezd, nincsen lejjebb, nem lehet rosszabb akkor szólok van és ez az a könyv. Bugyuta, értelmetlen, mindenki tud mindent de közben senki se semmit.... ez az amivel ki lehetne üldözni a világból, ha el kéne olvasnom a második részt.






3.

Szerintem én vagyok az egyetlen aki még reménykedik, hogy ebből lesz valami, de sajnos már nálam is elérte azt a színvonalat ami felett nem tudok szemet hunyni. Ettől függetlenül várom az utolsó részt és el fogom olvasni. Ez a rész volt a sorozat mindenkori legrosszabbika.





4.

Bugyuta főhős, idegesítő karakterek, nonszensz cselekmény... no comment.








5.

Szexmániás démonok, akik vámpírok és vérfarkasok is egyben, és úgy hullanak a szereplők mind a legyek.








Új sorozatok


Ma már nem divat az egy részes könyv, elvétve  találok ilyet, a menő a sorozat!!! Oké, hajrá, csak én már nem tudom számon tartani:D:D Mivel ez egy új év volt, így számos sorozatba kezdem bele, melyek a következők:

Lauren Oliver: Delírium (Delírium-trilógia)
Még idén meg is jelent a második rész a Káosz, így mind két részt el is olvastam idén.

Bree DeSpain: The Dark Divine – Fekete bárány
Az első rész szörnyű volt, nem is tudom, hogy tudtam végig olvasni. Valamilyen csoda folytán neki kezdtem pár hete a második résznek és igen pozitív csalódás volt. Nem mondom az év könyvének, de az első részhez kifejezetten jobb volt, így nem kérdés hogy kíváncsi vagyok a harmadik részre, mert ha az jobb lesz mint a második akkor talán még a jó sorozatok közé be is kerül nálam:)

Simone Elkeles: Perfect Chemistry – Tökéletes kémia
Nem rég adták ki a második részt, arra csak jövőre lesz időm. Én nem szeretem az ilyen sima love-story-kat kell bele valami fantasy vonal, de ez a könyv még is elvarázsolt.

Cynthia Hand: Angyalsors
Amikor elolvastam nagy volt a szerelem, de ahogy telt az idő, már nem éreztem annyira jónak, a második rész is olvasásra vár.

Ellen Schreiber: Vámpírcsókok
Nem tudom, hogy lesz-e itthon folytatás, egyszer jó volt elolvasni.

Michelle Zink: Prófécia
Soha többet!

Melissa De La Cruz: Rettegés
Én jót szórakoztam rajta, nem mondom, hogy egy nagyszerű történetet fenomenális karakterekkel, de néha szükségem van ilyen kis rózsaszín habos babos történetekre. Még két rész jelent meg, idővel sort kerítek ezekre is.

Julianna Baggott: Tiszták
Nagyon tetszett, és remélem hamar hozza az Egmont a második részt is!

Diana Gabaldon: Outlander – Az idegen
Huhh hát volt egy kis harc, mert majdnem ezer oldalas és nem nagyon kötete le a figyelmemet. Számomra egy teljesen átlagos könyv volt, volt ahol untam volt ahol izgultam, az igazság az, hogy a következő részt mérete az ami elrettentő, mindenki azt mondja a második rész már sokkal jobb, de hát a majdnem 1000 oldal... az 1000 oldal és időm annyi nem lesz jövőre.

Veronica Roth: A beavatott
Ha jól emlékszem az új Éhezők viadala címmel volt sok külföldi oldalon beharangozva. Nem voltam tőle elájulva, de jöhet a második rész is:)

Chloe Neill: A lányok olykor harapnak
Ettől már el voltam ájulva:) Az igazság az, hogy nagyon sok vámpíros könyvet olvastam és igen sok a hasonlóság... ez a könyv még is ki tudott emelkedni a sok tömeg könyv közül, vicces, jó a történet, mi kell még??? 2 rész jelent meg eddig itthon, jövőre remélem minél előbb jön a folytatás, mert ha az emlékeim nem csalnak kint már a 6 résznél járnak...

Gaura Ágnes: Vámpírok múzsája
Már korábban is említettem, hogy igen pozitív csalódás volt és nagyon várom a következő részt!
Főleg, hogy egy magyar írónő tollából származik ez az igényes mű!

Kerstin Gier: Rubinvörös
Nem is tudom hányan ajánlgatták ez nekem, de valahogy soha nem került sor rá, addig míg a könyvtárba nem nézett rám, hogy hozz haza. Megtettem és nagyon tetszett. Már kiadták itthon is az utolsó részt, melyet januárban tervezek elolvasni és márciusban jön a film is!!!

Diana Rowland: A démon jele
Sokáig halogattam, de végül csak elolvastam és tetszett! Sajnálom, hogy nem adták ki a folytatást!

Gail Carriger: Soulless – Lélektelen
Megpróbáltam, de nem folytatom.

Tera Lynn Childs: Forgive My Fins – Hableányok kíméljenek
Az igazi tini csajos könyv, rózsaszín köddel. Egy napozós délutánon nagyon kellemes kis olvasmány, de senki ne várjon tőle nagy csodákat. Kíváncsi vagyok a második részre.

Kresley Cole: Vámpíréhség
Idén úgy döntöttem ideje Cole-t olvasnom... Jó pár sorozattal azért lemaradásban vagyok. És mennyire jól tettem, nagyon tetszett a történet és a karakterke is! Idén 3-om részt faltam be a sorozatból, még 2 rész vár rám, ami már megjelent magyarul. Jövőre tervezem mindenképpen:)

E. L. James: A szürke ötven árnyalata
Ki ne olvasná ilyen hírverés mellett?? Első rész jó volt, második már nem tetszett, a harmadik várat magára...

Lissa Price: A testbérlők
Tetszett, nem tudom mikor jön a második rész, de biztosan elolvasnom.

Larissa Ione: Csábítás
Egyik kedves barátnőmnek megígértem, hogy adok neki még egy esélyt. Egyszer fogok mindenképpen.

Scott Westerfeld: Leviatán
Nagyon tetszett és nagyon várom a folytatást!!!


Marissa Meyer: Cinder
Jó volt Hamupipőke történetét új köntösbe öltöztetve olvasni, várom a következő részt!

Ann Aguirre: Menedék – Enclave

Huhhh ide a második részt most!!!!:)

Idén befejezett sorozatok


Ha újakba kezdünk a régieket sem szabad elfelejtetni. Jó pár új sorozatba kezdem idén, de szerencsére párat be is fejezetem.

Maggie Stiefvater:  Mercy Falls farkasai-trilógia
Egy nagyon szépen megírt sorozat, számomra nem is a történeten van a hangsúly hanem az írásmódon. Olyan szépen író illetve a fordító, hogy elvarázsolva éreztem magam a könyvek olvasása során.

Andrea Cremer: Nightshade-trilógia
Egy izgalmas történet, egész jó cselekménnyel. Szeretem a farkasos történeteket így hamar a szívembe zártam a falkát. A főhőst néha nagyon utáltam, de azért egy szerethető karakter. Én a végkifejlettel sajnos nem vagyok elégedett mivel én Ren párti vagyok!!!

Rick Riordan: Percy Jackson és az Olimposziak
Számomra ő az új Harry Potter, imádtam minden sorát és nagyon szomorú vagyok, hogy vége lett a történetnek. Ezen sorozat azok a könyvek közé tartozik, ha egyszer lesz gyerekem biztosan együtt olvassuk el újra:)




Huhh hát jól látható, hogy a befejezettek sajnos kevesebb számban vannak, mint a bele kezdettek:) de hát úgy is van amit nem folytatok. De hát amíg van miből válogatni addig jó!

Jövőre is megvannak már a tervek:) erről későbbiekben írok még.

Sajnos jövő júniusig picit kevesebbet fogok tudni olvasni, mivel márciusig kell leadni a diplomamunkámat, illetve júniusban államvizsga. Természetesen a kedvenc hobbimtól úgy sem menekülök: az olvasástól:)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése